Onder de noemer ´social geographic media´ heeft Maxdoro voor de reisbranche een innovatieve oplossing ontwikkeld die sociale media koppelt aan geografische interactie. Zo ontstaat een gelaagde user experience, waarmee het boeken van een vakantie een ware belevenis wordt.
Wat zijn social geographic media
Social geographic media worden gekenmerkt door een combinatie van content en user interface API´s. Content uit verschillende sociale media wordt gebundeld en toegankelijk gemaakt via een geografische interface. Door content uit krachtige sociale mediabronnen als Flickr (fotografie) en Youtube te koppelen aan interactieve omgevingen als Google Maps ontstaan nieuwe online toepassingen, draaiend op een onderliggende Geo-maps online engine.
Wat betekent dit voor mijn klanten
Door social geographic media in te zetten binnen het online conversiekanaal wordt het publiek op verschillende contactmomenten van zinvolle en effectieve content voorzien. Er ontstaat een lifecycle model op basis van door de doelgroepen zelf gegenereerde user generated content:
Het werven van klanten krijgt een nieuwe dimensie. Oriënteren op je volgende vakantie wordt letterlijk het virtueel exploreren en verkennen van nieuwe gebieden aan de hand sociale media content als foto´s, video, reisverslagen en accomodatie recensies. Meer dan het snel zoeken en bladeren door een reisbrochure levert dit een user experience op die door de dynamiek en betrouwbaarheid van de content zorgt voor terugkerende bezoekers en gegarandeerde conversie.
Aan het eind van de keten zorgen tevreden klanten voor zelfsturende content. Social geographic media kunnen zo ingezet worden dat u in staat bent uw klanten een toegankelijk en laagdrempelig platform aan te bieden waarmee ze hun positieve reiservaringen kunnen delen. Resultaat: een online reiscommunity die zich terugbetaalt in de vorm van sociale content die weer ingezet kan worden binnen het conversiekanaal.
Wat levert de inzet van social geographic media op
De inzet van social geographic media levert een zelfsturend online conversiekanaal op met een aantoonbare meerwaarde. Een overzicht:
- een optimaal conversiekanaal dat in staat is klanten te binden, de solide user experience betaalt zich uit in een hoog percentage terugkerende bezoekers
- lange termijn relatie met doelgroepen waarmee op verschillende contactmomenten de dialoog wordt aangegaan
- lage investering, de open structuur maakt het eenvoudig de modules te koppelen met bestaande marketingcontent van de organisatie
- geheel nieuwe gelaagde user experience ipv digitale brochure
- zelfsturend; dynamische en betrouwbare user generated content wordt geproduceerd door de klanten zelf
- profiteren van bewezen online interactie zoals Google Maps, Youtube en Flickr
- topografische interactie raakt de ideologie achter reizen: verkennen en ontdekken
Social geographic media kunnen eenvoudig worden ingepast binnen een bestaande online omgeving. De open structuur van de modules maakt het mogelijk ze snel een eenvoudig te integreren binnen elke web structuur. Anderzijds kunnen social geographic media ook de basis vormen voor een dedicated social network met slimme koppelingen naar bestaande online marketing content.
Kijk op http://www.maxdoro.nlhttp://www.geo-maps.nl voor ons aanbod of neem contact op met een van onze adviseurs: 033-4627707.