Online service ‘Virtual Meeting’ gaat zorgen voor meer filevrije dagen



PERSBERICHT

Online service 'Virtual Meeting' gaat zorgen voor meer filevrije dagen

Virtual Meeting biedt de mogelijkheid snel en goedkoop te vergaderen zonder te reizen

Rotterdam 8 oktober 2008 Voor The Sound of Data is 9 oktober slechts de eerste aanzet tot meer filevrije dagen. Het innovatieve telecombedrijf in Rotterdam brengt de dienst "Virtual Meeting" op de markt en gaat de strijd aan met de files. Met een filmpje maakt het bedrijf duidelijk dat ´het oude vergaderen´ veel (reis)tijd in beslag neemt en tevens veel stress kan opleveren. Vergaderen met meer dan twee deelnemers via internet met (High Definition) video biedt een praktische oplossing. Voorheen was Multipoint Videoconferencing een kostbare en complexe aangelegenheid en enkel geschikt voor ´multinationals´. Met Virtual Meeting is dit verleden tijd. Eindelijk is er een gebruiksvriendelijke oplossing die videovergaderen toegankelijk maakt voor ondernemend Nederland. Virtual Meeting draagt daarmee bij aan het verminderen van de filedruk op ons wegennet en de uitstoot van Co2.

Multipoint Videoconferencing (meer dan twee deelnemers) was eerder alleen mogelijk wanneer een bedrijf een kostbare MCU-bridge in huis had. De deelnemers belden in op de MCU-centrale of de MCU belde één voor één de deelnemers. Dit koste veel voorbereidingstijd en investeringen.

Virtual Meeting koppelt alle belangrijke merken videosystemen aan elkaar en brengt de deelnemers automatisch bijeen in de videovergadering. Gebruikers van Virtual Meeting krijgen toegang tot ´My Virtual Meeting´, de online portal waarmee men zelfstandig en zeer eenvoudig vergaderingen kan plannen tussen verschillende videosystemen (vestigingen/locaties). Virtual Meeting zorgt ervoor dat op het gewenste tijdstip iedereen automatisch plaatsneemt aan de ´virtuele vergadertafel´: 24x7 en zonder te reserveren. Binnen de Virtual Meeting portfolio biedt The Sound of Data tevens oplossingen voor vergaderen via de telefoon (audioconferencing).

Door de aantrekkelijke tarieven is één uur vergaderen via Virtual Meeting goedkoper dan een medewerker een half uur in de auto naar een vergadering te laten rijden. De video- en audioconferencing diensten van The Sound of Data bieden een adequate oplossing voor bedrijven die niet alleen kosten willen besparen, maar tegelijk een bijdrage willen leveren aan het oplossen van belangrijke maatschappelijke thema´s zoals de ´files´ en het ´milieu´.

Ter kennismaking biedt The Sound of Data op 9 oktober a.s., de eerste Nationale Filevrije dag, iedere geïnteresseerde een GRATIS dag Virtual Meeting video- en/of audioconferencing aan. Ga op 9 oktober naar www.virtual-meeting.nl en vul uw gegevens in. Of SMS ´filevrij´ naar 2580.

The Sound of Data heeft ´Virtual Meeting´ ingezonden voor de van AnaarBeter-prijs die dit jaar voor derde keer door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat op 16 december wordt uitgereikt.

Voor een korte impressie van de werking van Virtual Meeting kunt u kijken op: http://www.virtual-meeting.nl/diensten/demonstratie

Meer informatie over de dienst en de 9 oktober actie is verkrijgbaar op www.virtual-meeting.nl. Of SMS ´filevrij´ naar 2580.
Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over dit persbericht:
HarverPro Creatieve Communicatie en PR
Babette Dorleijn
0348-560 731
babette@harverpro.nl

Voor meer informatie over Virtual Meeting:
The Sound of Data
Bas Berkemeijer
010-429 1411
Bas.berkemeijer@sod.nl

Over The Sound of Data:
The Sound of Data levert multichannel klantinteractie oplossingen die de klanttevredenheid verhogen, kosten verlagen en nieuwe bronnen van inkomsten genereren. The Sound of Data beheert één van de grootste Europese platformen voor telefonie, spraak, SMS en mobiele data diensten. Als vooraanstaande speler in de markt voor eerstelijns klantcontact, handelt The Sound of Data miljoenen klantinteracties per maand af. Door geavanceerde spraak-, Internet- en SMS applicaties te ontwikkelen en op haar eigen platform te beheren kunnen haar klanten tegen minimale investeringen maximaal rendement genereren. Tot haar activiteiten en klantenkring rekent The Sound of Data o.a. nationale mediapartijen (uitgevers, radio en tv), de verwerking van meterstanden, call centervoorportalen en winkelacties van nationale retailketens en reisorganisaties en nieuws,- en weerlijnen.
www.sod.nl



Comments are closed.