Opbrengsten partykleding Ydence.nl naar brandwondenslachtoffers



(Persbericht) PERSBERICHT

Onderneemster (21) zamelt geld in voor Brandwondenstichting

Opbrengsten partykleding Ydence.nl naar brandwondenslachtoffers

ZAAMDAM, 7 december 2010 - Vandaag start Lara de Graaf de decembercampagne van haar modemerk Ydence, waarbij het bedrijf een deel van de opbrengsten uit de verkoop van feestjurkjes en party accessoires via www.ydence.nl doneert aan de Brandwondenstichting. Lara: "Zo vragen we aandacht voor het werk van de stichting, in deze periode van het jaar gebeuren er veel ongelukken met verbranding tot gevolg. Met onze partycollectie attenderen we onze jonge klanten op de Veilige Feestdagen campagne van de Brandwondenstichting." Vorige week, tijdens een pilot, bleek de actie bij voorbaat een succes. "In een dag hebben we al veel geld ingezameld."

Feestjurkje gratis thuisbezorgd, 5 euro voor de Brandwondenstichting

Tot en met 31 december 2010 verzendt Ydence.nl alle items uit de Ydence partycollectie gratis. "Dat scheelt weer op het totaalbedrag van een aankoop, hiermee trekken we extra bezoekers." De ogen van die extra bezoekers worden bij aankomst op de homepage van Ydence.nl meteen naar de campagneboodschap getrokken: "Je bent pas echt mooi tijdens de feestdagen, als je je schoonheid deelt met anderen." Bij elke partybestelling boven € 20,- doneert Ydence € 5,- aan de Brandwondenstichting. Lara kwam op het idee voor de campagne door een mailwisseling met een meisje dat door haar littekens niet zomaar alles aan kan trekken. "Dat meisje, dat we omdat ze anoniem wil blijven Sabrina hebben genoemd, mailde me om te vragen hoe ze een bepaald strapless jurkje uit onze collectie kon vermaken zodat het wat hoger aan zou sluiten. Ze vertelde dat ze een paar jaar geleden ernstige brandwonden aan haar borst en arm had opgelopen en dat ze het vervelend vindt als mensen alleen maar naar haar littekens staren, ook al draagt ze de mooiste kleding en is haar gezicht gaaf. Haar verhaal liet me niet los." Ydence is een fashionable kledingmerk voor hippe meiden en jonge vrouwen met smaak die beauty & brains combineren. "Onze kernwaarden zijn schoonheid, inhoud en bewustzijn. Nu we deze maand een assortiment vol betaalbare feestjurkjes, avondtasjes en sieraden lanceren, willen we onze jonge doelgroep laten zien dat de feestdagen wat ons betreft niet alleen maar draaien om teveel eten, te dure cadeaus en uiterlijkheden."

Jongeren bereiken

Ydence was vorige week te zien in EditieNL en startte toen de pilotversie van de speciaal voor deze campagne aangepaste site. "EditieNL heeft een miljoen kijkers, de avond van de uitzending hebben we de testversie live gezet. Per minuut kwamen er twee bestellingen binnen, de conversie is nóg drie keer hoger dan normaal. We wijden de mediabelangstelling voor Ydence, en onze omzet, voor een deel aan de Brandwondenstichting. Het is helaas zo dat er ieder jaar rond de feestdagen veel ongelukken gebeuren die met vuur te maken hebben. Mensen gaan in de weer met kaarsen, frituurvet, gelbranders, kerstverlichting en niet te vergeten met vuurwerk. Elk jaar weer zien de ziekenhuizen in december en januari een aanzienlijke toename van het aantal brandwondenslachtoffers, met name jongeren. De Brandwondenstichting doet onderzoek naar nieuwe technieken en geneeswijzen en zet zich in om te helpen voorkomen. Daar is geld voor nodig. Met onze campagne wil ik twee dingen bereiken, het ondersteunen van de Veilige Feestdagen campagne van de Brandwondenstichting en geld inzamelen dat ten goede komt aan brandwondenslachtoffers. Zeker na de lancering van de campagne vandaag, verwacht ik op 1 januari een flinke donatie te kunnen doen. "

Over Ydence

Ydence is het kledingmerk van jonge ondernemer Lara de Graaf. Het merk brengt collecties van luxe kleding tegen voor jonge vrouwen betaalbare prijzen. De 100% zijden tops, blouses en jurkjes, geïnspireerd op de pret a porter collecties van topontwerpers, worden exclusief via www.ydence.nl verkocht. Lara de Graaf werd in 2010 door Sprout uitgeroepen tot 'veelbelovende ondernemer onder de 25 jaar', Viva zette haar in de lijst van de 400 meest succesvolle vrouwen van Nederland.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie over Ydence, over de campagne of over Lara de Graaf neemt u contact op met Hyperz PR, Suzan Eikelenstam: info@hyperz.nl, telefoon: 0345 505 845 mobiel: 06 200 323 89, www.hyperz.nl, Twitter: @HyperzPR



Comments are closed.