Otto in de winkel



(Persbericht) Online warenhuis Otto kiest voor de winkel om haar doelgroep te bereiken. Met het nieuwe outdoor medium Shopvertising. Met Shopvertising brengt Otto via winkeletalages niet alleen haar dienstverlening bij het winkelend publiek onder de aandacht, maar kan hiermee ook meteen een aanbieding doen. Retailspecialist Hypsos en Telecoi, specialist in telecommunicatie, tekenen voor het concept en realisatie hiervan.

Otto, van oorsprong een postorderbedrijf, verkoopt online naast mode ook producten in de categorieën wonen, elektronica, witgoed en diverse aanverwante producten. Om haar brede doelgroep te bereiken, zet Otto diverse media in. Vanaf 14 september komen daar vele etalages in Nederland bij, die worden benut als communicatiemiddel waarbij het element van interactieve reclame een belangrijke rol speelt. Voorbijgangers ontvangen een kortingscoupon van Otto op hun mobiele telefoon die ingewisseld kan worden bij een aankoop via otto.nl.

Ineke Savenije, teammanager Assortimentsmarketing & Salespromotie, bij Otto: “We weten uit eerdere vergelijkbare onderzoeken dat acties in verschillende media met kortingscouponnen door alle klantengroepen worden gewaardeerd. We bieden namelijk een keiharde korting als je via onze site iets bestelt.

Henk Schevers van Hypsos: “Met Shopvertising brengen we beschikbare (lege) winkelpanden en adverteerders bij elkaar in de grootste onafhankelijke database van Nederland. Voor online ondernemingen, maar ook musea en pretparken is Shopvertising een ideaal medium. Aantrekkelijke etalages in B en C locaties richting A-gebieden, waar een boodschap en corporate uitstraling gecommuniceerd kan worden aan passanten.

Bereik
Hypsos is in staat om in een week tijd zo‘n 50 etalages in te richten en in samenwerking met Telecoi te voorzien van apparatuur waarmee kortingscouponnen via Bluetooth worden uitgestuurd en het aantal passanten gemeten. Vermenigvuldig 50 etalages met zo‘n 3.500 aanbiedingen die dagelijks per gsm gestuurd kunnen worden aan passanten, dan kom je bij een gemiddelde etalageduur van 8 weken al gauw op zo‘n 8,5 miljoen contactmomenten. We weten uit eerdere projecten dat de conversie daarvan boven de 10 % zal liggen. “

Voor meer informatie over Shopvertising: Hypsos, Ingrid Schat, Tel: 0346 357500, Email: i.schat@hypsos.com.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: