AMSTERDAM, 2008-03-25 – Overstappen van leverancier op de energiemarkt is gemakkelijk en veilig. Regulering van de energiemarkt beschermt de consument. Ook in geval van een faillissement zoals dat van GO Energy op 7 maart.

Zoals in diverse media te lezen is, heeft op vrijdag 7 maart de NMa de vergunningen voor de levering van elektriciteit en gas aan klanten van GO Energy BV ingetrokken. Nog dezelfde avond is GO Energy BV failliet verklaard.

De bestaande klanten van GO Energy zijn gegarandeerd van energievoorziening. Dit komt door een speciale voorziening die intreedt als de NMa een leveringsvergunning intrekt: de klanten worden overgenomen door een andere leverancier die het klantenbestand wil of de klanten worden overgedragen aan een noodleverancier. Inmiddels is het klantenbestand overgenomen door Centrica. Centrica is ook eigenaar van Oxxio Nederland. Onduidelijk is nog hoe en wanneer de oude klanten van GO Energy overgaan. Om chaos na het intrekken van een vergunning te voorkomen is bepaald dat consumenten gedurende een periode van maximaal 10 werkdagen (de vensterperiode) niet mogen overstappen van energieleverancier.

Na afloop van de vensterperiode is het een goed moment om het oude energiecontract te vergelijken. PrizeWize heeft hiertoe GO Energy producten tijdelijk geactiveerd op haar website. Oude GO Energy klanten kunnen zonder problemen overstappen omdat GO Energy een opzegtermijn van 1 maand hanteerde. Bij het aangaan van een nieuw energiecontract wordt het oude automatisch opgezegd. Op dit moment heeft Greenchoice de beste aanbieding, oude GO Energy klanten kunnen gemiddeld ruim 300 euro per jaar besparen.

Om de grote stroom aan vragen te kunnen beantwoorden heeft PrizeWize een speciaal telefoonnummer geopend. Oud-klanten van GO Energy kunnen met hun vragen terecht op 088-6699050 van 9:00 t/m 21:00u.