PEAK-IT partner co-sourcing NIBC



(Persbericht) Recent is ICT-dienstverlener PEAK-IT (www.peak-it.nl) verkozen tot partner co-sourcing voor de Nederlandse bank NIBC. De aanwezige kennis, de getoonde flexibiliteit en de bewezen continuïteit van PEAK-IT wogen zwaar in de keuze van NIBC. PEAK-IT levert ervaren ICT-specialisten voor de afdeling Client Support. Samen met de vaste medewerkers zorgen zij bij piekdrukte voor een goed verloop van de interne processen binnen NIBC. Co-sourcing kan worden beschouwd als een vrij recente trend binnen ICT die zich heeft ontwikkeld als gevolg van de tekortkomingen van de traditionele outsourcing. Binnen co-sourcing geldt de flexibele en directe toegang tot deskundigheid, kennis en ervaring als grootste voordeel. Ook een snelle kennisoverdracht en het opbouwen van een partnership doen bedrijven steeds vaker besluiten om voor co-sourcing te kiezen. Het in Naarden gevestigde PEAK-IT participeert in tal van co-sourcing projecten.

Bedrijven herkennen de kracht van PEAK-IT

“Het voelt heel goed dat een gelouterd bedrijf als NIBC juist voor PEAK-IT kiest door ons te taxeren op onze kernwaarden”, stelt Maarten Cobelens, directeur van PEAK-IT. “Al jaren sturen wij intern op kennis, flexibiliteit en continuïteit. Naast het verkrijgen van aansprekende nominaties en prijzen zien wij ook dat bedrijven en organisaties steeds vaker de kracht van onze organisatie weten te waarderen. Co-sourcing biedt ons een mooie mogelijkheid om voor langere termijn onze kwaliteiten te tonen aan onze opdrachtgevers. Voor NIBC geldt dat wij ICT-kennis bieden op HBO-niveau met ervaring binnen de financiële dienstverlening. Ook aan de kwaliteiteisen omtrent klantgericht communiceren, ITIL en kennis van de Engelse taal geven wij een passende invulling. De eerste resultaten zijn positief en vormen een basis voor het opbouwen van een efficiënte en langdurige samenwerking.”

Optimale bezetting voor afdeling Client Support NIBC

NIBC koos voor een externe partner om samen met de eigen vaste medewerkers de afdeling Client Support te bemannen vanwege de hoge mate van flexibiliteit die daarmee zou ontstaan. ICT manager bij NIBC, David van ‘t Hoog: “In tijden van hoge werkdruk willen we makkelijk kunnen opschalen. Maar hebben we onze processen helemaal op orde, dan willen we de capaciteit ook snel weer kunnen terugschroeven. Door co-sourcing ontstaat er een flexibele schil.” Behalve flexibiliteit was ook continuïteit een belangrijke wens van NIBC. “Wij vinden het belangrijk dat er in het geval van ziekte snel geschakeld kan worden.” De keuze viel na een selectie van leveranciers op PEAK-IT. Een keuze waar David van ‘t Hoog uiterst tevreden over is: “De samenwerking gaat goed. We hebben nu een gegarandeerde capaciteit en bij ziekte zorgt PEAK-IT snel voor capabele vervanging uit een pool van mensen met de juiste ervaring.”

Over NIBC

NIBC (www.nibc.com) is een Nederlandse bank die zich met name richt op het bedrijfsleven. De bank heeft zich gespecialiseerd in het doen van belangrijke transacties. NIBC staat voor expertise in maatwerkoplossingen voor sectoren als agrifood & retail, industrie, onroerend goed, scheepvaart en technologie. Dit gecombineerd met betrouwbaarheid en uitstekende service waarbij de klant centraal staat maakt NIBC al vanaf 1945 tot een bijzondere bank met een hoge deskundigheid op het gebied van adviseren, financieren en investeren.

Over PEAK-IT

PEAK-IT (www.peak-it.nl) is een ICT dienstverlener gespecialiseerd in Detachering, ICT uitbesteden, Managed Services en Advies en Opleidingen. Bij PEAK-IT werken ruim 400 gedreven IT-specialisten. Vanuit Naarden en Den Haag werkt PEAK-IT voor een groot aantal aansprekende opdrachtgevers. PEAK-IT is Microsoft Gold Partner en onlangs - voor de derde keer op rij - door Deloitte uitgeroepen tot ´Netherlands 50 Best Managed Companies‘.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: