PERSBERICHT

MANSVELD EXPO TECHNIEK en EXPOTECH samen verder als MANSVELD EXPOTECH
Samenwerking met strategische focus op ontwikkelingen in Live Communication

Eindhoven, 11 mei 2009 - Mansveld Expo Techniek neemt met ingang van 11 mei 2009 Expotech over en continueert de activiteiten onder de nieuwe naam Mansveld Expotech. Met deze integratie versterken de bedrijven hun positie binnen de nationale en internationale live communicatie markt. De organisatie gaat werken vanuit de bestaande vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Maastricht.

Mansveld Expotech; synergie in ´Experience by Technology´.
Met de pay-off ´Experience by Technologie´ geeft het bedrijf direct invulling aan wat het opdrachtgevers te bieden heeft. Zowel Mansveld als Expotech adviseren, ontwerpen en verhuren alle technische voorzieningen voor de live communication branche zoals beurzen, tentoonstellingen, congressen en in- en outdoor evenementen. Beide bedrijven zijn ook ISO 9001/2008 en VCA** gecertificeerd.
Gezamenlijke winst is vooral terug te vinden in de samenvoeging van jarenlange ervaring en innovatie van beide bedrijven in energievoorziening, licht, beeld en geluid voor de live communication branche. Zowel klanten, kennis en capaciteit van beide bedrijven alsook het assortiment in licht, beeld en geluid zijn complementair. De overname resulteert hierdoor in een completer aanbod en een betere spreiding van activiteiten.
De synergie reikt hierbij dus verder dan alleen schaalvergroting in mankracht (na de overname werken er ruim 100 gespecialiseerde medewerkers) en geografische spreiding.

Strategische beslissing
De samenvoeging van beide bedrijven is een weloverwogen strategische beslissing.
Ruud Mansveld: à¢â‚¬à…“Mansveld was al lang op zoek naar mogelijkheden om haar positie op de Nederlandse markt te versterken. 80% van de projecten voeren we uit in het buitenland, veelal voor grote Nederlandse opdrachtgevers. Expotech, al vele jaren vaste leverancier van bijvoorbeeld de AmsterdamRAI, heeft in Nederland een leidende positie. Toen Dick Klijnman, directeur groot aandeelhouder van Expotech, aangaf opvolging in zijn bedrijf te zoeken, was de klik zo gemaakt.

Vestigingen
Mansveld Expotech werkt vanuit toonaangevende locaties zoals de Amsterdam RAI en het Maastrichtse MECC. De vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Maastricht staan, letterlijk en figuurlijk, dicht bij de opdrachtgevers, en bieden de opdrachtgevers snel en efficiënt een volledig pakket aan dienstverlening. .

Nieuwe concepten DA VINCI en Expo2Go
Recent zijn ook de merken DA VINCI en Expo2go ontwikkeld. Onder deze labels zullen respectievelijk inspirerende belevingsconcepten en volledige verhuurprogramma´s worden geboden.

DA VINCI helpt opdrachtgevers en hun ontwerpers met inspirerende concepten op het gebied van licht, beeld en geluid. De toepassing van de nieuwste LED licht technologieën bieden voor deze concepten geheel nieuwe mogelijkheden. Op het gebied van ´licht experience´ en, niet in de laatste plaats, omdat duurzaamheid een steeds belangrijker thema wordt.

Expo2Go geeft opdrachtgevers de mogelijkheid om een groot assortiment aan professionele producten in te zetten voor kleine projecten. Door een goede voorbereiding en logistieke planning zijn de installaties plug & play. Met de samenvoeging van beide bedrijven is het verhuurassortiment nog ruimer geworden.

Nieuwe directie
Richard Kluijtmans, voorheen divisie manager van Mansveld Expo Techniek, wordt managing director en eindverantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van de nieuwe strategie. De directie is in januari 2009 al versterkt met Jeroen de Jong (voorheen Experience Expo en Eaglemen). Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Mansveld Expotech en zal met name het merk DA VINCI verder vormgeven en uitbouwen. Zowel Ruud Mansveld als Dick Klijnman zullen een sterke ambassadeursrol voor Mansveld Expotech blijven vervullen, en het management waar nodig ondersteunen.

Voor meer informatie: www.mansveldexpotech.nl

Niet voor publicatie / voor de redactie
Informatie:
Mansveld Expotech (Jeroen de Jong)
06-54604437
[email protected]

Voor informatie over dit persbericht:
HarverPro Interactieve Communicatie & PR (Harriet Verhoeven)
0348 650731
[email protected]

Mochten de URLs nog niet werken in dit bericht, dan komt dat omdat die pas na de release van dit bericht worden geactiveerd.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular