Personeelsplanning schoonmaakbedrijf online met Mijnrooster.nl



Personeelsplanning schoonmaakbedrijf online met Mijnrooster.nl
MTC cleaning neemt innovatie mogelijkhedenplanning serieus

Hoofddorp 22 april 2010: Dienstverlener MTC cleaning heeft recent besloten om haar 250 medewerkers in te plannen via mijnrooster.nl. Hiermee loopt de facilitaire dienstverlener uit voorop in de innovatie om de flexibele personeelsplanning online te gaan doen. Het is hiermee de eerste facilitair dienstverlener die op deze schaal de roosters van alle medewerkers online en realtime zal inplannen.

Het belang van planning in de schoonmaak
De planning van een schoonmaakbedrijf is een ingewikkeld proces maar elementair voor een succesvolle bedrijfsvoering. Werkzaamheden vinden vaak ´s avonds of zelfs ´s nachts plaats, dus op tijden die voor de klant “onzichtbaar” zijn. Een verkeerde planning waarbij locaties worden overgeslagen zorgen echter wel meteen voor klachten. Door het flexibele werk van de schoonmakers vinden zij het ook belangrijk om tijdig de planning door te krijgen om de toch al zware combinatie met het privéleven te kunnen optimaliseren.

Decentrale organisatie
De MTC cleaning groep is inmiddels decentraal georganiseerd en wordt aangestuurd door 4 regio managers. Hierdoor wordt de planning overzichtelijk per cluster georganiseerd. De verschillende eenheden zullen door pLAN8 worden opgeleid door interactieve workshops. Dit zal resulteren in een betrouwbare planning vooraf en gemakkelijke mutaties tijdens het werkproces en de juiste rapportages voor intern gebruik zoals salarisbetalingen en facturatie.

Over pLAN8
Mijnrooster is een online planning systeem ontwikkeld door pLAN8 in Hoofddorp. pLAN8 houdt zich bezig met (complexe) vraagstukken op het gebied van arbeidstijdmanagement en personeelsplanning. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de zelf ontwikkelde pLAN8-stappen methode. Hierbij worden werkprocessen doorgelicht, aangepast en meetbaar gemaakt. Op deze manier wordt de meest effectieve inzet van medewerkers tegen de laagste kosten en hoogste medewerkertevredenheid gerealiseerd. pLAN8 is in 2001 opgericht door Fred Kramer en Carel Versteegen. Eerder werkten ze onder meer als managers bij KLM, Transavia en Ogden Aviation Schiphol. Daar waren ze verantwoordelijk voor planning en control, reorganisaties en veranderingsprocessen.

Over SAAS
Mijnrooster.nl wordt aangeboden middels een SAAS model. Door te werken met zo‘n model worden bedrijven niet geconfronteerd met enorme investeringen om te gaan werken met dit systeem. SAAS is bekend als “Software as a Service” dit is een nieuwe term in ICT land die wint aan populariteit. In de Verenigde Staten is SaaS een bekende vorm van dienstverlening. Europa loopt achter, maar de verwachting is dat SaaS zeker ook in Nederland de komende tijd veelvuldig zal worden ingezet. Hoge implementatiekosten en dure licenties worden hierbij vermeden. Het gebruikersgemak van SaaS programma's is hoog, want iedereen met een computer en internet aansluiting kan ermee aan de slag.

Niet voor publicatie / voor de redactie
Informatie:
Mijnrooster.nl (Carel Versteegen)
Tel +31 (0) 88 0880 288
carel@plan8.nl

Voor informatie over dit persbericht:
HarverPro Interactieve Communicatie & PR (Robert Verhoeven)
0348 650731
robert@harverpro.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: