De wervingscampagne van de landmacht heeft
woensdag een Gouden Effie in de wacht gesleept. Met de actie
´Geschikt/ongeschikt voor de Koninklijke Landmacht´
wist het krijgsmachtdeel de effectiviteitsprijs voor
arbeidsmarktcommunicatie aan zich te binden.

Luitenant-kolonel Ernst Lobbezoo nam de
prijs in ontvangst in het Koninklijk Instituut Tropen te Amsterdam.
Hij is als hoofd Afdeling Werving & Aanstelling van de
landmacht betrokken bij de campagne, die samen met de
communicatieadviesbureaus Publicis en Maximum tot stand kwam. De
jury vond de opvallende en gedurfde toon van de Landmachtcampagne
exact aansluiten bij de mentaliteit van de doelgroep. Met een
verdubbeling van het aantal aanvragen voor
oriëntatiegesprekken en een groei van het aantal sollicitanten
met 50 procent (in 2005 en 2006 t.o.v. 2003 red.) als fantastisch
resultaat.’

De Effie wordt uitgegeven door
VEA/Vereniging van communicatie-adviesbureaus en de BVA bond van
adverteerders. Deelnemers moeten aannemelijk maken dat de
communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld
in de geslaagde marketingoperatie.

Prijzenswaardig

De wervingscampagne van de Koninklijke
Landmacht werd eerder door de Stichting Jaarprijzen
Personeelscommunicatie al bekroond met twee
´Magneten´.

Ook de andere krijgsmachtdelen gooiden
onlangs hoge ogen met hun wervingsuitingen. De marinesite
www.werkenbijdemarine.nl werd onlangs door een jury, bestaande uit
organisaties op het gebied van onderwijscommunicatie en
beroepsvoorlichting, verkozen tot beste website voor
beroepsvoorlichting.

Tv-spotjes over Afghanistan sleepten voor
de Koninklijke Luchtmacht prijzen in de wacht. Verschillende andere
wervingsuitingen van de luchtmacht ontvingen eerder al drie
´Magneten´.

bron:MinDef