Reclamemaken in een Crisis?



Okay het is crisis. So far so bad. Maar wat betekent dat voor uw marketingactiviteiten?

U heeft minder besteedbaar budget, maar moet u dan ook wachten tot de crisis voorbij is?

Uiteraard niet. Want niets doen is fataal voor uw sales en naambekendheid. Maar wat zijn dan de voordelen om just nu geld te investeren in iets dat niet direct omzet oplevert?

Voor een van onze klanten hebben wij redelijk recent een landelijke radiocampagne geproduceerd en bij Business News Radio laten uitzenden. De marketing manager van het betreffende bedrijf belde ons na de campagne op en liet mij weten dat, omdat er niet altijd genoeg adverteerders zijn om het hele reclameblok te vullen, zij hadden gemerkt dat hun naambekendheid veel sneller dan anders doorwerkte in de salesgesprekken bij prospects. Ook hun bestaande klanten reageerden op de commercialcampagne.

Een leuk bij-effect van een nadelige situatie, vindt u ook niet! Dit geldt natuurlijk ook voor adverteren en elke andere vorm van reclamemaken.

Dus het advies is: heb je nog iets van een budget om naar buiten te treden? Zet het in en u zult merken dat een crisis weldegelijk voordelen biedt.

Maurice Hirschhaut
Interned1 bv
Reclamemaker en Web tv producent



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: