Retourafhandeling via Retourgemak zorgt voor verhoogde klanttevredenheid



PERSBERICHT
Retourafhandeling via Retourgemak zorgt voor verhoogde klanttevredenheid

Helmond, 16 april 2010 Onderzoek van Retourgemak, specialist op het gebied van retourenmanagement, heeft uitgewezen dat een pro-actieve en efficiënte afhandeling van retourzendingen tot verhoogde klanttevredenheid leidt. Retourgemak is de eerste organisatie in Nederland die haar dienstverlening volledig heeft ingericht op de afhandeling van retourzendingen voor bedrijven. Door vergaande automatisering handelt Retourgemak retouren af in een fractie van de tijd die normaal gesproken gehaald wordt door bedrijven die zelf retourzendingen afhandelen.

De meeste webwinkels hebben het verkoopproces en logistieke proces uitstekend voor elkaar. De online shops streven ernaar om het bestellen van artikelen zo eenvoudig mogelijk te maken en de bestelde producten zo snel mogelijk bij de eindklant te krijgen. Het logistieke proces wordt in toenemende mate neergelegd bij bedrijven gespecialiseerd in e-fulfilment. Het adequaat afhandelen van retourzendingen blijft echter bij veel webwinkels en e-fulfilmentbedrijven een ondergeschoven kindje.

“Uit ons onderzoek blijkt dat eindklanten met name ontevreden zijn over de gebrekkige informatie over de wijze en afhandeling van het terugsturen van bestelde artikelen, de communicatie met de klant nadat een artikel is teruggestuurd en de termijn dat terugbetalingen zijn geregeld”, aldus Barry Stouthart, directeur van Retourgemak. “Een webwinkel wil eigenlijk helemaal niet bezig zijn met retourzendingen, maar met name bezig zijn met de core-business. Het verkopen van de artikelen aangeboden in de shop”, vervolgt Stouthart.

“Voor Retourgemak is het afhandelen van retourzendingen juist wel de core-business. Wij nemen een belangrijk deel van het aftersales traject voor onze rekening. Zoals gezegd ligt hier vaak niet de focus, maar ontstaat vaak wel de ergernis bij klanten. Met een snelle en efficiente afhandeling van retourzendingen zorg je ervoor dat klanten tevreden blijven, ook al zijn ze niet geheel tevreden geweest om welke reden dan ook met de aankoop die ze hebben gedaan”.

Wij houden klanten op de hoogte per email of sms over de status van de retourzending. De verkooporganisatie van webwinkels en reguliere winkels wordt hierdoor ontlast. Het concept van Retourgemak zorgt ervoor dat webwinkels en reguliere winkels geen omkijken meer hebben naar het afhandelen van goederen die retour komen en dat zij wel volledig de controle behouden over de aanvraag.

Meer informatie over de dienstverlening van Retourgemak is te vinden op www.retourgemak.nl.

Over Retourgemak

Retourgemak is gespecialiseerd in het afhandelen van retourzendingen. Het maakt niet uit of het gaat om een normale retourzending, een garantie aanvraag of een commerciële retourzending. Retourgemak biedt een uitgebreid pakket aan diensten voor het efficiënt en snel afhandelen van retourzendingen, zoals volledig geautomatiseerde retouraanvragen en afhandeling, postbus/antwoordnummer services, opslag, verzekering en doorverkoop. Het motto van Retourgemak: “Retourgemak dient de mens”.

Voor meer informatie:

Retourgemak
Barry Stouthart
Tel.: 0492 772 808 begin_of_the_skype_highlighting              0492 772 808      end_of_the_skype_highlighting
info@retourgemak.nl
www.retourgemak.nl

Jumble Marketing
Hans van Os
Tel.: +31 648966331
hans@jumblemarketing.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: