Ruim tweeduizend bedrijven doen mee met Fairtrade@Work



(Persbericht)
PERSBERICHT
Ruim tweeduizend bedrijven doen mee met Fairtrade@Work

Utrecht, 11 oktober 2010 De campagne Fairtrade@Work, waarmee Stichting Max Havelaar het gebruik van Fairtrade producten op het werk promoot, wordt omarmd door de drie grootste cateraars van Nederland. Sodexo, Eurest en Albron nemen deel aan de campagne en promoten Fairtrade producten actief in ruim tweeduizend bedrijfsrestaurants waar zij de catering verzorgen. Stichting Max Havelaar roept werkgevers en werknemers op om op dinsdag 26 oktober een originele activiteit te organiseren met Fairtrade producten zoals een koffiebreak, ontbijt of lunch.

Cateraars
Peter d‘Angremond, directeur van Stichting Max Havelaar, is erg tevreden over het verloop van de campagne tot nu toe. “Het is fantastisch om te zien dat de cateraars en veel andere bedrijven zo groots uitpakken op 26 oktober. Fairtrade stelt boeren in ontwikkelingslanden in staat om te werken aan een betere toekomst. Wij hopen dat deze campagne leidt tot een structurele opname van Fairtrade producten in de bedrijfscatering‘. Cateraar Albron heeft speciaal met leveranciers een magazine samengesteld over de Fairtrade producten in hun assortiment, Eurest serveert onder andere Fairtrade bananenshakes en bij Sodexo kunnen restaurantbezoekers zelf een Fairtrade menu samenstellen.

Aanmelden tot 15 oktober
Stichting Max Havelaar daagt alle bedrijven - groot en klein - uit om op 26 oktober een Fairtrade activiteit op het werk te organiseren. De origineelste activiteit wordt beloond met een Fairtrade@Work award, een bijzondere onderscheiding die het duurzame karakter van het bedrijf onderstreept. Tot vrijdag 15 oktober kunnen bedrijven zich inschrijven op www.fairtradeatwork.nl. Op 26 oktober zullen de winnende bedrijven bezocht worden door de vakjury die de awards zullen uitreiken.

Fairtrade keurmerk
Het internationale keurmerk voor Fairtrade, in Nederland beter bekend als het Max Havelaar keurmerk, heeft een focus op kansarme boeren in ontwikkelingslanden waar de armoede vaak het grootst is. Om die armoede aan te pakken en boeren een eerlijke kans op ontwikkeling te geven zijn er naast strenge sociale- en milieucriteria ook criteria opgenomen waardoor boeren minimaal een kostendekkende prijs en een premie ontvangen. Het keurmerk is te vinden op producten als koffie, thee, broodbeleg, fruit, sappen, wijn, rijst, chocolade, ijs, katoenproducten, bloemen, wijn en bier. Fairtrade producten zijn afkomstig uit meer dan zestig ontwikkelingslanden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Niet voor publicatie)

HarverPro Interactieve Communicatie en PR
Robert Verhoeven
T: 0348 560731
E : robert@harverpro.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: