(Persbericht) Meer orders met minder moeite

Son, 20 september 2011 Op 11 oktober a.s. organiseert Sofon een seminar met als thema: à¢â‚¬Å“Snel + foutloos offreren = hoger rendementà¢â‚¬. Sofon speelt met dit seminar in op een knelpunt dat zich in het Nederlandse bedrijfsleven voordoet. Veel bedrijven kampen met lage scoringskansen door foutieve offertes en een te lange offertedoorlooptijd.

Op het moment dat een potentiële klant een offerte aanvraagt, is de behoefte aan het betreffende product het grootst. Verkopers kunnen hun scoringskans vergroten door zo snel mogelijk een goede offerte toe te sturen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk verstrijken er toch al snel enkele dagen tussen de aanvraag en de afronding van de betreffende offerte.

Snelheid in het proces wordt beperkt doordat verkopers voor het maken van een offerte afhankelijk zijn van meerdere collega‘˜s met productkennis. Zij hebben allen hun eigen agenda. Ook kost het hen veel tijd om hun kennis onder te brengen in de offerte. Fouten worden gemaakt doordat afspraken en wijzigingen niet altijd goed gedocumenteerd zijn. Of omdat er een oude, vergelijkbare offerte uit de kast wordt gegrepen.

Tijdens het seminar op 11 oktober vertelt Harold Vorsteveld namens Broshuis fabrikant van opleggers voor het speciaal transport en eveneens actief in de containermarkt hoe zij het verkoop- en offerteproces hebben versneld en verbeterd. Broshuis wist dankzij de offertesoftware van Sofon een kostenbesparende standaardisatieslag te realiseren die de communicatie tussen verkoop, engineering en de klant ten goede komt: foutloze offertes en maakbare orders zijn het gevolg.

Tijdens een interactieve sessie vertelt Dirk-Jan Bode van de Sales Improvement Group hoe minder offertes tot mà©à©r orders kunnen leiden. Dirk-Jan Bode behandelt de kwaliteit van offertes en de wijze van opvolgen.

Steven Kok laat namens Sofon zien hoe de klantwens snel in een kloppende offerte of order omgezet kan worden en welke rol de offertesoftware van Sofon hierin speelt.

Gegevens seminar
Datum: 11 oktober a.s. van 12.30 uur 17.00 uur (inclusief lunch)
Locatie: Restaurant De Salentein, Nijkerk
Kosten: geen
Organisator: Sofon (www.sofon.com)
Doelgroep: (commercieel) management van middelgrote en grote ondernemingen die klantspecifieke producten en diensten leveren
Aanmelden: http://bit.ly/oA4NVc
Aanmelden per e-mail: [email protected]
Contactpersoon: Sofon, Afdeling Marketing, 040 26 77 199, [email protected]

Over Sofon

Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Tyco Valves & Controls en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen.

Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular