Slimme retailoplossing: Webshop levering vanuit de fysieke winkel



(Persbericht) Goede voorraadbeheer is voor retailers met de toename van de verkoop via webshops essentieel. Het verhogen van het voorraadniveau en het verlagen van de kosten is hierbij een belangrijke uitdaging. Retailbureau Kega ontwikkelde onder andere voor Score dé retailoplossing: De webshop toegang geven tot de voorraden in de winkel voor een zo efficiënt mogelijke levering.

Levering vanuit de fysieke winkel
Voor een webshop is het van belang om orders zo efficiënt mogelijk uit te leveren. Dat wil zeggen dat een order in zo min mogelijk zendingen, bij voorkeur één, uitgeleverd moet worden. Het door Kega ontwikkelde systeem maakt het mogelijk voorraden uit fysieke winkels via de webshop te verkopen. Binnengekomen orders worden automatisch doorgestuurd naar het filiaal dat ze het best kan verzorgen. Mocht het filiaal bepaalde artikelen toch niet op voorraad hebben dan wordt de order automatisch aan een of meerdere andere filialen/magazijnen toegekend.

Dit levert concreet drie voordelen op:
• Verhoging van het voorraadniveau in de webshop zonder extra opslag- en transportkosten;
• (Restant) artikelen in fysieke winkels kunnen eenvoudiger worden verkocht. De lokale markt is nu uitgebreid naar een landelijk markt;
• Er is geen extra personeel nodig voor de handling. Het winkelpersoneel kan de bestelling klaar zetten op rustige momenten in de winkels.

Voorraadbetrouwbaarheid
Ard van Leeuwen van retailbureau Kega: “Voor een webshop is voorraadbetrouwbaarheid extreem belangrijk. Het achteraf niet kunnen leveren van artikelen aan de klant is dodelijk voor de reputatie.” Als één of meerdere artikelen (vanwege voorraadverschillen) uiteindelijk niet vanuit een locatie geleverd kan worden, probeert het systeem de order opnieuw zo efficiënt mogelijk uit te leveren. Een keer per dag een voorraad update na de nachtverwerking van de kassa‘s is voldoende om het systeem te laten functioneren. Op dit moment draait het systeem al anderhalf jaar bij winkelketen Score. Naast de voorraden in het centrale magazijn heeft de webshop de beschikking tot de voorraden van een tiental filialen verspreid over het land. Orders worden overdag door het winkelpersoneel gelopen en aan het eind van de dag opgehaald door PostNL.

Kega, dé specialist in retail
Kega hét retailbureau van Nederland ontwikkelt krachtige, effectieve 360 graden retailconcepten voor de (online) winkelvloer. Met als basis retailcommunicatie, actiemarketing en e-commerce bundelt Kega alle communicatiebehoeften van retailers onder één dak. Klanten van Kega zijn onder meer Ziengs, Primera, Score, en PostNL.

_______________________________________________________________
Contactinformatie
Zie voor meer informatie over Kega www.kega.nl

Of neem contact op met:
Talitha Dhondai E: persberichten@kega.nl T: 0252 750 275



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: