Smart(er) Pricing !



Prijs heeft een groter effect op aandeelhouderswaarde dan welke andere waardedrijver ook (een studie van adviesbureau Mercer bewijst dat de groei in aandeelhouderswaarde 17% - groter was dan bij de tweede groeifactor; acquisities 16%). Het zetten van de juiste prijs is dan ook één van
de meest kritische en strategische beslissingen die een organisatie moet nemen.

Een te lage prijs betekent inkomensverlies terwijl een te hoge prijs ten opzichte van de concurrentie resulteert in een te lage marktpenetratie en mogelijks mislukte marktintroductie. Prijs kan schitterende productconcepten maken of doen mislukken, het kan agressieve concurrentie uitlokken, prijsoorlogen initiëren en ganse markten destabiliseren. Falende prijszetting is erg kostelijk. Toch is in Europa is het pricing vakgebied nog relatief nieuw en in volle ontwikkeling. Getuige het beperkt aantal bedrijven met pricing managers in dienst, maar het aantal neemt snel toe. Terwijl in veel organisatie de pricing verantwoordelijkheid nog sterk versnipperd is, zien steeds meer organisaties het belang in van een professionele pricing organisatie. ´Pricing‘ heeft niet echt een Nederlandse vertaling, het is véél méér dan prijszetting (ook prijsstrategie, de inrichting van prijsprocessen en procedures, monitoring en reporting, ontwikkelen van value selling tools, etc behoren tot het domein).

Het European Pricing Platform is ontstaan vanuit de vraag van bedrijven naar het delen van kennis, tools en best practices betreffende pricing. Het ePP organiseert geregeld interactieve workshops
waar ervaren pricing managers hun ervaring uitzonderlijk willen delen met andere organisaties.

Op 3 juni aanstaande organiseert het ePP een unieke workshop omtrent ´Wat pricing software voor U kan doen - en hoe de juiste pricing software te kiezen aangepast naar Uw behoeften‘. Ons uiteindelijk doel is simpel : U inzichten te laten verwerven, over hoe betere pricing beslissingen te nemen, en meer winst te genereren door gebruik te maken van de juiste pricing software.

Meer info op : http://www.pricingplatform.eu/site/public/workshops_detail.asp?id=75

Voor verdere informatie of inschrijvingen :
Britt Dejager: +32 (0) 51 320 372 / britt.dejager@pricingplatform.eu



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: