Studente (20) lanceert eigen kledinglijn uit China op Ydence.nl



Zaandam, 19 maart 2010 Studente Lara de Graaf (20) uit Zaandam lanceert vandaag haar eigen kledinglijn Ydence en de gelijknamige online winkel www.ydence.nl. “Ydence is er voor meiden en vrouwen met een dure smaak en een klein budget. De collectie bestaat uit hippe, luxe items zoals 100% zijden jasjes, jurken, tuniekjes en blouses en toch is de kleding met prijzen vanaf 20 euro erg betaalbaar. Ik koop slim in, heb een eigen producent in het buitenland. Hierdoor kan ik hoogkwalitatieve materialen gebruiken en toch besparen. Daar profiteren mijn klanten van.”

Het wordt een spannende week voor Lara, want waar zij een jaar lang elke dag mee bezig is geweest en flink in heeft geïnvesteerd, moet zich nu gaan bewijzen. De Graaf zoekt de publiciteit op, start met introductiekortingen en winacties en bereidt haar organisatie voor op het verwerken van bestellingen. “Ik wil de eerste klanten direct tevreden maken door snel te leveren en persoonlijke service te bieden”, aldus de jonge onderneemster.

Skypen met China
De logistiek & economie studente kwam op het idee voor haar kledinglijn doordat ze meisjes en vrouwen in haar omgeving hoorde klagen over het feit dat exclusievere, goed gemaakte kleding zo prijzig is. “Ik ben al langer actief als mode ondernemer en las op vrouwen- en meisjesfora dat zij graag luxere stoffen zouden willen dragen, maar dat de merken die dit aanbieden buiten hun budget vallen. Ze willen zich kleden als de rich chicks uit series als The Hills of de film Sex and The City The Movie 2, maar kunnen het niet betalen. Ik zag een gat in de markt. Wilde hippe kleding, schoenen en accessoires van zware kwaliteit aanbieden, tegen een prijs die op of onder het niveau van ketens als H&M en Zara ligt. Ik heb mijn studie mee, dus ik trommelde binnen no time een goede producent in China op. Met hen voer ik per e-mail en Skype wekelijks overleg over de trends, ontwerpen, materialen et cetera. In het Engels. En wat ik met woorden niet kan overbrengen, toon ik met moodboards die ik zelf maak. Het gaat prima, het eerste deel van de collectie heb ik binnen en met een paar weken volgt de tweede zending.”

Specifieke doelgroep
De collectie van Ydence is draagbaar voor alle vrouwen, maar Lara richt zich toch wel op een specifieke groep. “Ik verkoop Ydence online voor meiden en vrouwen die stijlvolle en betaalbare kleding willen shoppen, maar geen zin hebben om op zaterdag in een stampvolle Zara tussen de krijsende babies dat ene topje van een rommelige stapel, of van de vloer te schrapen. Je hoeft niet in de rij voor een stinkende paskamer, maar past de spulletjes lekker thuis op je gemak. Is het toch niet wat je wilde, dan stuur je het terug.”

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over Ydence, Ydence.nl, Lara de Graaf of over het lenen van artikelen neemt u contact op met Hyperz PR, Suzan Eikelenstam, Telefoon: 0345-505845/06-20032389 of mail naar info@hyperz.nl.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: