InleidingVanaf september 2006 opereert Direct Identification BV, afgekort DirectID, als leverancier van barcode apparatuur in de Auto-ID markt. Door het gekozen concept met een uitgebreide presentatie op het wereldwijde web van de gemeengoederen barcode scanners, printers, label software en accessoires kan worden gesteld dat DirectID een succesvol jaar achter de rug heeft. 
CijfersNa een volledig jaar van operatie, zijn de key performance indicatoren (KPI’s) van DirectID kwantitatief te benoemen. In de voorafgaande 12 maanden zijn meer dan 16.000 losse productitems in bijna 2000 orders over de digitale toonbank gegaan, naar ruim 1000 verschillende eindgebruikende klanten.  De teller van het totaal aantal pageviews is de 500.000 al ruim gepasseerd. “Ondanks dat we nu dagelijks rond de 400 bezoekers met bijna 4000 pageviews per dag hebben, blijven we werken aan de vergroting van onze naamsbekend”, aldus Bart Hasselbach, Marketing & Communication Manager van DirectID. DirectID.nl blijft groeien en wil dé online informatiebron worden voor iedereen die op zoek is naar barcode apparatuur.Door dit succes is het team uitgebreid en opereert DirectID nu met 8 medewerkers verdeeld over Sales, Support, Marketing & Administratie. Een unieke prestatie voor een nieuwe e-commerce onderneming in de Auto-ID branche. 
SuccesfactorenEen belangrijke factor die aan de grond van het succes van www.directid.nl staat is het efficiënte distributiemodel waarbij bestellingen die voor 16.00 uur zijn geplaatst, de volgende dag uit Europa’s grootste voorraad worden afgeleverd.Daarnaast beschikt DirectID over een professionele en gebruiksvriendelijke IT omgeving, waarmee producten overzichtelijk kunnen worden gepresenteerd en waarmee eenvoudig webfunctionaliteiten kunnen worden toegevoegd. “Eén van onze laatste functies op onze webpagina is de chat functie, waarbij bezoekers direct online aan een productadviseur vragen kunnen stellen en een advies krijgen over het juiste product. We willen het onze bezoekers zo makkelijk mogelijk maken.”  Toekomstige activiteitenToekomstige activiteiten van deze ambitieuze leverancier van barcode producten staan in het teken van verbetering en uitbreiding van de webfunctionaliteiten, waarbij bezoekers nog eenvoudiger het juiste product kunnen vinden. Momenteel zijn de medewerkers bij DirectID bezig met de voorbereidingen voor het plaatsen van een kennisbank op de webpagina waarbij alle aanvullende informatie in de vorm van handleidingen, video’s en datasheets van producten makkelijk te vinden zijn. Een andere belangrijke activiteit is de uitbreiding van het concept DirectID naar de omliggende landen. “Het succes in Nederland geeft ons voldoende aanleidingen om met dit idee uit te breiden in Europa”, sluit Hasselbach af.