Teleperformance beste Leerbedrijf 2009



Teleperformance beste Leerbedrijf 2009

Vakjury Ecabo verkiest contactcenter specialist boven 46.000 leerbedrijven

Amersfoort, 23 november 2009 De jury van kenniscentrum Ecabo heeft de Teleperformance vestiging in Maastricht vanmiddag om 15.30 uur uitgeroepen tot Nederlands beste leerbedrijf van het jaar. De specialist in contactcenter services heeft deze belangrijke prijs vooral te danken aan de intensieve begeleiding van leerlingen en het inspelen op de mogelijkheden van het individu. De vakjury heeft een keuze gemaakt uit meer dan 60 nominaties. In het juryrapport kwam vooral naar voren dat binden en boeien de rode draad vormt in het opleiden bij Teleperformance. "Willen staat hier duidelijk boven kunnen, degenen die gemotiveerd zijn krijgen opmerkelijke en zeer leerzame kansen" aldus de jury.

ECABO is het ´kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven' voor de economisch/administratieve, ICT- en veiligheidsberoepen. Ecabo streeft ernaar om beroepsonderwijs optimaal te laten aansluiten op de behoeften op de arbeidsmarkt. Elk jaar schrijft Ecabo een wedstrijd uit onder al haar sectoren. De selectiecriteria bestaan onder andere uit ervaring, relaties met de opleidingsinstituten, maatschappelijke betrokkenheid en onderscheidend vermogen. In totaal werden 60 bedrijven uit verschillende branches beoordeeld. Teleperformance is in juli van dit jaar genomineerd als finalist samen met nog twee andere organisaties, één uit de zorg en een verzekeraar. De drie finalisten zijn de afgelopen maanden meerdere keren bezocht, tijdens die bezoeken is er onder andere een filmimpressie gemaakt over het leren binnen Teleperformance.

Onderwijsproject
De Maastrichtse vestiging van Teleperformance, waar momenteel circa 1100 mensen werken, heeft met het winnen van deze onderscheiding een bedrag ontvangen van 2500 euro. Dit bedrag mag naar eigen inzicht worden besteed aan een maatschappelijk relevant onderwijsproject. Patricia Didderen, HR manager van Teleperformance Maastricht geeft aan dat men hierbij ook de mening van de huidige leerlingen meeneemt. "We gaan natuurlijk nog een keer een positieve evaluatie met ze doen, hierin stimuleren we de jongeren om aan te geven wat we nog kunnen verbeteren om hun opvolgers nog beter te begeleiden. Deze prijs is belangrijk voor de toekomst van het Nederlandse bedrijfsleven. Deze toekomst ligt voor een groot deel in handen van de leerlingen van nu. Het is goed dat daar via deze onderscheiding extra aandacht aan wordt gegeven. We zijn als organisatie trots op onze leerlingen, in de meest brede zin van het woord.", aldus Didderen.

Trots
Norbert van Liemt, CEO van Teleperformance Benelux is zeer tevreden met deze prijs. Van Liemt: "Om twee redenen vinden we dit een belangrijke opsteker voor onze organisatie. Ten eerste heeft het te maken met je interne organisatie, leerlingen zijn volgens mij heel goed in staat om de sfeer en mogelijkheden van je organisatie te taxeren. Zeker deze generatie doorziet snel de prioriteiten van je personeels- en opleidingsbeleid. Hiernaast heeft de onderscheiding ook een mooie uitstraling op de totale branche van facilitaire contactcenter diensten. We zijn met Teleperformance een aantal jaren geleden heel bewust een andere weg ingeslagen. Juist de begeleiding van de medewerkers is een hele belangrijke succesvoorwaarde. We besteden veel aandacht aan trainingen en opleidingen. Het goed begeleiden van leerlingen en stagiair(e)s is hier een integraal onderdeel van".

Beste leerbedrijf van Nederland
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de vereniging van kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven (Colo), organiseren jaarlijks de verkiezing voor het 'Beste leerbedrijf van het jaar '. Aan deze verkiezing doen alle kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven mee. Het winnende ECABO leerbedrijf wordt voorgedragen aan Colo om mee te dingen naar deze prijs.

Over Teleperformance
Teleperformance is ´s werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenter-diensten. De Teleperformance Group combineert internationale expertise en best-practice met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance (NYSE Euronext Parijs: FR 0000051807) realiseerde in 2008 een omzet € 1,784 miljard. Teleperformance is actief in de Benelux sinds 1993 en uitgegroeid tot een topspeler in de contactcenter branche met vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2100 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.

Website: http://www.teleperformance.nl/



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: