Terug naar de basis met Voordeel Optiek



Opticien Wubbo F. Rosevink in actie tegen te dure brillenglazen.

Oostwold, (Gem. Leek) 14-04-2010

Terug naar de basis met Voordeel Optiek

Brillenglazen worden gemiddeld tussen de twee en drie jaar vervangen, zo blijkt uit ons onderzoek. Veel mensen gaan voor hun nieuwe glazen naar een opticien. Dit kan zowel een zelfstandige opticien zijn of een optiekketen.
Een veel gehoorde klacht waarom mensen niet vaker naar een opticien gaan voor nieuwe brillenglazen is de hoge aanschafprijs die ze moeten betalen voor hun nieuwe brillenglazen.
Voor een paar A-merk kwaliteit brillenglazen moet bij een zelfstandige opticien behoorlijk in de buidel worden getast, een optiekketen echter is voordeliger, maar dan krijg je voor minder geld ook kwalitatief minder goede glazen, zo weten wij uit eigen bron. En dat is vaak te merken aan het kijkcomfort en de duurzaamheid.

Voordeel Optiek komt daarom in actie, en gaat de brillenglazen prijzen te lijf onder het motto: Terug naar de basis.

Worden brillenglazen intensief of te langdurig gebruikt, kan dit gevolgen hebben voor de drager. Mensen die te lang door verkeerde of beschadigde brillenglazen kijken, kunnen lichamelijke klachten krijgen zoals hoofdpijn, nekklachten, spierpijn enz.
Deze klachten zijn vaak te voorkomen of te verhelpen door het juiste type en sterkte en onbeschadigde brillenglazen te gebruiken, een kantoormedewerker heeft een heel ander werk- en werkhouding als bijvoorbeeld een bouwvakker. Voor bijna ieder doel en gebruik is er wel een apart type brillenglas te verkrijgen.

Hoe zijn wij ontstaan?
Voordeel Optiek is een onderdeel van InslijpCentrale Groningen, en zijn beide in eigendom van dhr. W.F. Rosevink, gediplomeerd opticien sinds 1980.

Doordat ik vanaf mijn diplomering bij verschillende opticiens werkzaam ben geweest heb ik een zeer ruime ervaring in de optiekwereld opgedaan, zowel bij reguliere opticiens als bij een optiekketen.
Begin 2002 besloot ik om de opgedane ervaringen voor mijzelf te gebruiken door zelfstandig ondernemer te geworden en in zee te gaan met een grote niet met naam te noemen landelijke Optiek keten. Deze winkel, een franchise optiekonderneming was gevestigd in de plaats Leek.
Als franchisenemer ben je echter overgeleverd aan de grillen van de franchisegever, en dien je mee te gaan in de producten die er worden aangeleverd. In 2009 heb ik de franchise optiekonderneming weer verkocht omdat ik mij niet meer kon verenigen in het beleid en het aangeboden product kwaliteit door de franchisegever.

Waarom kunnen wij nu alle brillenglazen, monturen, contactlenzen en aanverwante artikelen goedkoper aanbieden?
Omdat wij geen dure winkellocatie hebben, hoeft u als consument daarvoor ook niet te betalen.
Immers de gevestigde opticien heeft een grote en mooi ingerichte winkel op vaak dure locaties. De winkelhuur, verzekeringen, salariskosten, afschrijving, winstmarge enz. worden allemaal doorberekend in de producten en brillenglazen die ze daar aan u verkopen.
Voordeel Optiek heeft geen dure winkellocatie, en daardoor geen hoge bijkomende kosten. Voordeel Optiek is namelijk een Webwinkel, ons centrale magazijn is gevestigd te Oostwold (gem. Leek). Bovendien zijn wij tevreden met een veel lagere winstmarge. Dit alles resulteert voor u als consument in een zeer voordelige aankoop bij Voordeel Optiek voor exact hetzelfde kwaliteitsproduct en garantie, dat noemen wij nu: Terug naar de basis.

Wie hierover meer wil weten kan inloggen op onze website: www.voordeeloptiek.nl of een e-mail zenden naar: info@voordeeloptiek.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: