Staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) pakt lange en dure wachttijden bij telefonische klantenservices aan. Hij brengt de wachttijden en de daarmee gepaard gaande kosten in kaart. Organisaties die slecht scoren krijgen tot april 2008 de kans om hun diensten te verbeteren, zo schrijft de bewindsman vandaag aan de Tweede Kamer.                                       
Volgens Peter Hazelaar van The Sound of Data, een innovatief telecombedrijf in Rotterdam, biedt zijn bedrijf deze bedrijven de juiste oplossing. The Sound of Data heeft begin dit jaar een techniek ontworpen die complex maar zeer gebruiksvriendelijk is. Het werkt als volgt:

Indien bij een call center onverhoopt een lange wachtrij ontstaat, wordt in de telefooncentrale bekeken op welke plek de beller zich in de wachtrij bevindt. Hij kan ophangen en zal automatisch worden teruggebeld wanneer hij aan de beurt is. Door deze terugbeltechniek kan de consument doorgaan met zijn werkzaamheden en hoeft niet meer te luisteren naar een hinderlijk wachtmuziekje.
Indien de beller flexibeler wil zijn in de periode waarin hij teruggebeld wil worden, kan er ook gekozen worden voor een SMS optie. De beller ontvangt dan een sms bericht op het moment dat hij aan de beurt is en kan binnen 10 minuten terugbellen naar het informatienummer om vervolgens vooraan in de wachtrij plaats te nemen.

Deze schijnbaar eenvoudige oplossing is eigenlijk niets anders dan een geautomatiseerde versie van ‘een nummertje trekken’ bij de slager. Bij grote drukte kunt u een nummertje trekken, even langs de bakker gaan en weer vóór aansluiten bij de slager….

Staatssecretaris Heemskerk en overige geïnteresseerden in deze dienst kunnen contact opnemen met The Sound of Data via onderstaande contactgegevens.

The Sound of Data levert multichannel klantinteractie oplossingen die de klanttevredenheid verhogen, kosten verlagen en nieuwe bronnen van inkomsten genereren. The Sound of Data beheert één van de grootste Europese platformen voor telefonie, spraak, SMS en mobiele data diensten. Als vooraanstaande speler in de markt voor eerstelijns klantcontact, handelt The Sound of Data miljoenen klantinteracties per maand af. Door geavanceerde spraak-, Internet- en SMS applicaties te ontwikkelen en op haar eigen platform te beheren kunnen haar klanten tegen minimale investeringen maximaal rendement genereren.  Tot haar activiteiten en klantenkring rekent The Sound of Data o.a. nationale mediapartijen (uitgevers, radio en tv), de verwerking van meterstanden, call centervoorportalen en winkelacties van nationale retailketens en reisorganisaties, nieuws,- weer- en horoscooplijnen, portals voor mobiel entertainment (logo, ringtones, games, mms). Voor meer informatie over The Sound of Data en haar diensten, bezoek www.sod.nl  of bel met Jeroen van Velzen op +31 10 429 1411. 

bron:HARVERPRO