Traditionele service in een markt vol cowboys



Tilburg, 24 februari 2011

´Hoe kan ik mijn website gebruiken om mensen naar mijn winkel te trekken?‘ Een vraag die regelmatig gesteld werd door klanten van Meubeltrack. Voor Meubeltrack was dit een reden om een nieuw concept te introduceren: Internetmarketing voor woonwinkels. Meubeltrack.im is geboren.

De kredietcrisis heeft de meubelbranche hard geraakt. Consumenten houden de hand op de knip of kopen de goedkopere Ikea-meubels. Voor ondernemers uit de - van oudsher meer traditionele - meubelbranche reden om op zoek te gaan naar alternatieve manieren om omzet te genereren. De meubelondernemers lijken echter vaak niet te weten wat ze met het internet aan moeten.

Meubeltrack heeft hiervoor Meubeltrack.im gelanceerd, waarbij “.im” staat voor de woorden Internet Marketing. Het bedrijf wil zich met Meubeltrack.im onderscheiden van de vele cowboys in deze markt. De bedrijven uit de meubelbranche hebben behoefte aan persoonlijke begeleiding en een transparante aanpak. Transparantie, eerlijkheid en traditionele service zijn daarom de uitgangspunten voor Meubeltrack.im. Doordat er uitgebreide kennis van de ontwikkelingen in de meubelbranche is bij het bedrijf, heeft het een voorsprong op de concurrenten. ´Doordat wij continue bij de klanten over de vloer komen, horen we wat er leeft en wat er gaande is. Andere internetmarketingbedrijven missen deze praktijkkennis.‘, aldus Rob Bogaers, oprichter van Meubeltrack.

Met de meubelwebsite Meubeltrack.nl timmert het bedrijf reeds hard aan de weg. Grote meubelbedrijven als Goossens en Euretco gebruiken de website om hun producten op internet te plaatsen. Dat de website ook bij consumenten in trek is blijkt wel uit de tienduizenden bezoekers die de website maandelijks ontvangt.

Meubeltrack.im zal zich puur focussen op bedrijven uit de woonbranche. Rob: ´Zowel fabrikanten als woonwinkels mogen bij Meubeltrack.im aankloppen voor advies. We bekijken per situatie hoe de strategie van het bedrijf het beste kan worden uitgerold naar het internet. Bij een fabrikant zal de focus anders liggen dan bij een woonwinkel. Voor een woonwinkel is het vooral interessant om lokaal gevonden te worden. Als een consument bijvoorbeeld zoekt op “woonwinkel Breda” of “ledikant kopen Enschede”, kun je hier als winkel je website voor optimaliseren. Een fabrikant heeft zijn focus vaak op het hele Nederlandse taalgebied. Een fabrikant van teakhouten meubels zal juist op woorden als “teak buffetkast” of “teakhouten salontafels” gevonden willen worden.‘

Dit voorbeeld betreft de optimalisatie voor Google. De resultaten van de optimalisatie voor Google worden echter pas na weken tot maanden zichtbaar. Voor een tijdelijke actie zou het daarom weer aantrekkelijker kunnen zijn om op enkele websites te adverteren. Je kunt de consumenten zo heel gericht benaderen en je advertenties kunnen binnen een dag online zijn. Zo is er voor elk bedrijf een maatoplossing.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rob, via rob@meubeltrack.nl

Website: http://www.meubeltrack.nl

Bron: EMEA Persberichten



, , , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: