Unified Communications in de Cloud



(Persbericht) Son, 18 november 2010: Het leveren van IT als een managed service is een groeiende trend. De toenemende vraag naar cloud computing oplossingen en software as a service zijn twee goede voorbeelden. Veel organisaties vragen zich nu ook steeds meer af wat de voordelen zijn van, binnen de Cloud beheerde, IP-telefonie en Unified Communications oplossingen.

Organisaties die een managed Unified Communications oplossing overwegen, zouden mogelijke oplossingen moeten evalueren op o.a. de onderstaande criteria:
- Biedt de beheerde oplossing de gelijkwaardige functionaliteiten als een inhouse oplossing?
- Is de oplossing eenvoudig eigen te maken en te gebruiken?
- Hoe hoog is de beschikbaarheid van de oplossing?
- Hoe adequaat is de service organisatie en wat zijn de response tijden?
- In het kader van klanttevredenheid; hoe opereren de leveranciers en hoe scoort men in onafhankelijke onderzoeken?

Middels een managed service Unified Communications kan gebudgetteerd worden op maandelijkse kosten en kan de dienst flexibel afgestemd worden op het verwachte aantal gebruikers, zonder te hoeven investeren in aanschaf van een totaaloplossing. Eveneens kunnen meer strategische IT resources beschikbaar gesteld worden voor andere belangrijke bedrijfsprocessen en kunnen kosten bespaard worden op beheer, opleidingen en het up-to-date houden van interne kennis.

Bedrijfsbehoeften kunnen snel veranderen en middels managed service zijn bedrijven in staat hier eenvoudig op in te springen en Unified Communications oplossingen flexibel hierop aan te passen. Tevens oefent de klant meer controle uit op de service. Een managed service is een manier voor klanten om te profiteren van alle mogelijkheden van een technologie, terwijl resources beschikbaar gesteld kunnen worden voor andere core business projecten.

B-Port - partner van ShoreTel in de Benelux - ondersteunt bedrijven bij veranderings- en implementatietrajecten op het gebied van VoIP en Unified Communcations oplossingen gebaseerd op ShoreTel. Zowel inhouse bij de klant als binnen de Cloud.

“Een managed service Unified Communications van B-Port, gebaseerd op het ShoreTel platform, biedt het beste van beide werelden: organisaties krijgen alle voordelen van een hoogstaande en gebruikersvriendelijke ShoreTel UC-oplossing, ondersteund door de expertise van B-Port als partner”, aldus Maarten Vogelesang, directeur B-Port.
________________________________________

Over ShoreTel
ShoreTel is één van de grootste leveranciers van Pure IP Unified Communications-oplossingen die bedrijven in staat stellen alle voicemail, video en uitwisseling van berichten en gegevens, naadloos te integreren met de bedrijfsprocessen. www.shoretel.com

Over B-Port
B-Port is gespecialiseerd in advies, implementatie en beheer van innovatieve IT en Telecommunicatie oplossingen, diverse datacenter services en het bieden van
professionele recruitment services. www.b-port.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: