Almere, 11 december 2007 -  Unique Uitzendburo viert dit jaar, om precies te zijn vandaag, haar 35 jarig bestaan. De wortels van de organisatie liggen in 1972 toen Uitzendburo Van der Waal werd overgenomen. In hetzelfde jaar was de organisatie op zoek naar een nieuwe naam. Het waren de uitzendmedewerkers die toen met de naam Unique kwamen. Vandaag de dag telt Unique Uitzendburo ruim 500 medewerkers.  

Het succes van de organisatie is vooral te danken aan de persoonlijke aandacht die Unique aan de uitzendmedewerkers besteedt. Dit heeft Unique vanaf het begin anders gemaakt dan de anderen. Zo was Unique de eerste die niet alleen keek naar iemands diploma, maar die begon met de vraag: wat wil je doen? Bij wat voor bedrijf zou je nu graag werken? Nog steeds is dit het punt waarmee Unique zich onderscheidt in de markt.

Om de zekerheid dat de juiste kandidaat aan de juiste werkgever wordt gekoppeld te vergroten, werkt Unique sinds vorig jaar met het Competentie Compas. Iedere uitzendmedewerker die zich bij Unique inschrijft vult het compas in. Aan de hand daarvan kan Unique sneller en accurater constateren of een uitzendmedewerker past bij de cultuur van een bedrijf, en natuurlijk bij de uitgezette functie. Het Competentie Compas screent de uitzendmedewerker op tien competenties die relevant zijn voor het werken in organisaties en de type functies waarin Unique bemiddelt. Op elke test volgt een persoonlijk gesprek waarin een medewerker van Unique de uitkomsten met de kandidaat bespreekt. Zo is de kandidaat verzekerd van een baan die bij hem past en krijgt de opdrachtgever een gemotiveerde werknemer die zich thuis voelt binnen de bedrijfscultuur.

Michel de Lassacquère, Algemeen Directeur van Unique: “Wij zijn heel erg trots dat Unique 35 jaar bestaat. Door de persoonlijke aandacht en professionaliteit die wij handhaven bij Unique maken wij de juiste match tussen opdrachtgever en kandidaat. Door ons echt in te leven en te luisteren naar de behoeften van zowel de kandidaten als de opdrachtgevers dragen we goede oplossingen aan die bovendien flexibel genoeg zijn om mee te groeien in de toekomst. Tot op de dag van vandaag haalt Unique het beste uit mensen. Uitzenden is tenslotte mensenwerk.”