VERKOOP VAN SERVERS STAGNEERT, VRAAG NAAR ONDERHOUD NEEMT TOE



Leiden, 27 oktober 2009
Veel bedrijven stellen aankoop van nieuwe servers uit. Volgens onderzoeksbureau IDC is de totale omzet van server fabrikanten dit jaar ruim 30% minder dan vorig jaar. Het verlengen van aflopende garanties neemt volgens service verlener Microfix flink toe. Apparatuur kan veel langer mee dan 3 of 4 jaar. Ervaring wijst uit dat er niet wordt bezuinigd op service overeenkomsten met snelle responstijden voor kritische apparatuur.

Dell Poweredge servers
Microfix heeft afgelopen periode flink geinvesteerd in kennis en onderdelen van servers. Naast HP en IBM servers is de vraag voor onderhoud op Dell servers opvallend te noemen. Er zijn niet veel ict bedrijven die voor oudere Dell servers een betaalbare oplossingen bieden voor hardware onderhoud. Fabrikanten verkopen liever nieuwe apparatuur. Voor service na afloop van de garantieperiode wordt (te)veel geld gevraagd.

Microfix maakt gebruik van een landelijke netwerk van technici en beschikt over een ruime voorraad onderdelen en reserve apparatuur. Men biedt hiermee een oplossing in de groeiende vraag naar service overeenkomsten met responstijden vanaf zelfs 2 uur. Ook buiten kantoortijden. Voor server modellen zoals de HP Proliant, Dell Poweredge en IBM x-serie heeft men vastgestelde tarieven met bijbehorende servicelevels direct beschikbaar.

Over Microfix
Microfix is een reparatie bedrijf, gespecialiseerd in reparatie en onderhoud van servers, computers, printers en laptops. Het bedrijf bestaat sinds 1991, is ISO gecertificeerd en heeft een buitendienst voor de gehele Benelux. De hoofdvestiging is gevestigd in Leiden met een servicepunt in Tiel. Van vrijwel alle apparatuur is de juiste kennis in huis, of het nu gaat om servers, computers, notebooks, printers, plotters, designjets of monitoren. Microfix werkt voor bedrijven, fabrikanten en computerdealers.
Merken die ondersteund worden zijn o.a. HP, IBM, Dell, Acer, Brother, Canon, Kyocera, Lexmark, Lenovo, OKI, Printronix, Samsung, Toshiba Tec, Xerox en Zebra.

Informatie over service overeenkomsten:
Algemeen: www.microfix.nl/html/server-onderhoud.html
HP servers: www.microfix.nl/html/hp-server-onderhoud.html
Dell servers:www.microfix.nl/html/dell-server-onderhoud.html
IBM servers: www.microfix.nl/html/ibm-server-onderhoud.html

Bron server verkoop: IDC's Worldwide Quarterly Server Tracker, september 2009

Noot voor redactie
Dit is een origineel persbericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Cees Paauw, ccpaauw@microfix.nl of telefonisch 071-5682504

Website: http://www.microfix.nl



, , , , , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: