Verkoopstyling, hoe maak je van een kijker een koper



De kredietcrisis werkt direct door op de woningmarkt, het is steeds moeilijker een huis te verkopen. Daarom hebben de bedrijven StylingBizz en NinQ Verkoopstyling de handen ineen geslagen om huizen in de regio Den Haag ´verkoopklaar´ te maken.

Met verkoopstyling wordt de kans vergroot dat een huis snel en voor de beste prijs wordt verkocht. Bewoners zijn vaak zo gehecht aan hun huis dat zij moeilijk objectief en kritisch naar hun woning kunnen kijken. Zelfs de Nederlandse Vereniging van Makelaars adviseert om meer aandacht aan het uiterlijk van de woning te besteden. Een verkoopstylist kijkt met getrainde ogen naar het huis én potentiële kopers.

Verkoopstyling heeft Nederland bereikt vanuit de Verenigde Staten, waar inmiddels meer dan 95 procent van de woningen verkocht worden met behulp van een verkoopstylist. Ook in Nederland schakelen steeds meer makelaars en huizenverkopers de nodige assistentie in. De ervaring leert dat het uitgeven van 500 euro aan het restylen van een woning meer effect heeft dan het verlagen van de verkoopprijs met 5000 euro.

Monica Wardenaar, oprichtster van StylingBizz: "Dat verkoopstyling werkt is reeds bewezen door pioniers in Amerika en Engeland. Natuurlijk liggen de karakteristieke elementen van de huizen dáár anders dan hier. En de interieurstijl is niet te vergelijken met Nederland. Wij werken daarom volgens een concept dat speciaal is ontwikkeld voor de Nederlandse huizenmarkt." Volgens Nicole van Drimmelen van NinQ Verkoopstyling is de eerste indruk essentieel. â€Å“Potentiële kopers moeten onmiddellijk een goed gevoel hebben bij de woning. Het geheim is het huis zo te presenteren dat de mogelijkheden van de woning meteen te zien zijn.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie:
www.stylingbizz.nl, Monica Wardenaar
www.ninq.nl, Nicole van Drimmelen



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: