Weinig verzekeringsnieuws op websites intermediairs



Nieuw Vennep, 20 april 2010 - Driekwart van de websites van intermediairs en tussenpersonen bevat geen verzekeringsnieuws, hypotheeknieuws of woningmarktnieuws, 21 procent heeft wel online financieel nieuws. Op de websites die wel actualiteiten brengen, staat in bijna 40 procent van de gevallen sterk verouderd nieuws. Dat blijkt uit een steekproef van tekst- en nieuwsbureau FTP Communicatie onder 850 intermediairsites.

Financieel nieuws
Van de kantoren die financiële nieuwsberichten op hun site presenteren, doet 33,5 procent dat op een kwalitatief goede manier. Daar is het verzekeringsnieuws relevant voor de doelgroep, begrijpelijk geschreven en actueel. Van de ´goed‘-scorende kantoren vult ongeveer eenderde zelf het nieuws in en tweederde neemt het nieuws af van een nieuwsformule als FTP Communicatie, specialist in financieel nieuws. De overige nieuwspresentatie is onder de maat, verouderd of niet passend bij de dienstverlening: 14 procent plaatst algemene berichten van kranten of tijdschriften die niet worden geselecteerd op relevantie en bij 38 procent is het nieuws sterk verouderd (laatste bericht ouder dan 6 maanden).

Actualiteiten en kantoornieuws
· 73% van de intermediairs heeft een website zonder nieuws of actualiteiten
· 21% van de websites presenteert nieuwsberichten. Van deze kantoren:
o presenteert 33,4% het nieuws op een kwalitatief goede manier
o presenteert 38% sterk verouderde berichten
o laat 20% het nieuws verzorgen door een extern bureau
o neemt 14% algemene nieuwsberichten over van landelijke media
o presenteert 6% alleen kantoornieuws

Websites van financieel dienstverleners
Peter van der Mark, vennoot FTP Communicatie: “Het verrast ons niet dat driekwart van de kantoren geen nieuws op hun site plaatst. Een site kan zelfs heel goed zijn zonder actualiteiten te bevatten. Maar mét een goede nieuwsvoorziening laat je wel zien dat je actueel bent en beloon je regelmatige bezoekers van je site. De eerste keuze is dus: wel of niet doen? Doe je het wel, dan moet je weten of je het zelf doet of via een extern bureau. Wil je het nieuws zelf plaatsten op je site, dan heb je een enthousiasteling of een webredacteur nodig die dagelijks het nieuws bijhoudt, de berichten in heldere woorden kan vertalen naar de doelgroep en op de site plaatst. Laat je het over aan een extern bureau, dan moet je je afvragen hoeveel geld je ervoor over hebt en of het nieuws voldoet aan jouw criteria.”

Criteria kwalitatief goed nieuws
In de steekproef is sprake van kwalitatief goede nieuwsberichten. Daarbij hanteert FTP Communicatie de volgende criteria:
· Frequentie: wordt het nieuws regelmatig (dagelijks, wekelijks, maandelijks) ververst
· Relevantie: zijn de nieuwsberichten relevant voor de doelgroep
· Klantgericht: zijn de nieuwsberichten vertaald in heldere en begrijpelijke taal
· Branchegericht: passen de nieuwsberichten bij de dienstverlening van de afzender

Over de steekproef
De 850 onderzochte kantoren vormen een willekeurige selectie uit een adressenbestand van 5.000 financieel dienstverleners. Ketens en franchisekantoren zijn niet meegenomen. Wel meegenomen zijn kantoren waarvan de site under construction (1%) was of met een ´visitekaartje-site‘ (4%). De steekproef is uitgevoerd tussen februari en april 2010.

Over FTP Communicatie
Tekst- en nieuwsbureau FTP Communicatie levert dagelijks online vaknieuws aan intermediairorganisaties en verzekeraars. Ook vertaalt de redactie financiële actualiteiten naar nieuwsberichten voor de consument: particulier nieuws, zakelijk nieuws, hypotheeknieuws en woningmarktnieuws. Deze worden automatisch geplaatst op de websites van het intermediair.
FTP Communicatie werd in 2003 opgericht en is gespecialiseerd in nieuws en teksten voor financieel dienstverleners.

= = =

Voor de redactie
Voor extra informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met FTP Communicatie.
Telefoon: 0252 68 31 00
E-mail: info@ftpcommunicatie.nl
Website: www.ftpcommunicatie.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: