Werken en communiceren vanuit huis normale zaak voor verpleegkundigen



(Persbericht) De tijd dat verpleegkundigen en verzorgenden nog op kantoor de administratie moeten afhandelen is voorbij. Meer dan 15.000 zorgmedewerkers in Nederland doen dit dagelijks thuis vanachter de pc. Thuis gaan zij naar het medewerkerportaal van de instelling. Hier handelen zij hun administratie af en chatten zij met andere medewerkers uit het zorgteam.

Daniëlle Leus van Zorgcombinatie Zwolle is verpleegkundige en kijkt vijf keer per week vanuit huis op het medewerkerportaal. “Ik bekijk de planning en de dagstaat, corrigeer gemaakte uren en in het praathuis zet ik vaak een berichtje neer. Bijvoorbeeld als een collega jarig is, het hele team ziet dit dan. Ook bekijk ik dagelijks het nieuws van de organisatie; hier staat bijvoorbeeld vermeld als een cliënt overleden is of dat een cliënt meer zorg nodig heeft. Door het medewerkerportaal hoef je niet meer naar kantoor te rijden en ben ik beter voorbereid voor de volgende dag.
We gaan er steeds meer naartoe om alleen te werken. Vanuit huis blijf je op de hoogte en blijf je met je teamgenoten in contact. Natuurlijk gaan we nog wel naar kantoor om elkaar te blijven zien, die tijd heb je. En op kantoor blijft het gezellig”.
Thuis de administratie afhandelen is een ontwikkeling in de zorg dat leidt tot meer ondernemerschap bij verpleegkundigen en geeft de mogelijkheid om kleinschalig en zelfstandig te werken.

Medewerkerportaal
Het medewerkerportaal wordt landelijk gebruikt en is ontwikkeld door Nedap healthcare. Naast het medewerkerportaal bestaat er ook een cliëntportaal waar familie (mantelzorgers) rondom een cliënt de zorg samen met de zorgaanbieder kan regelen en verdelen.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: