Xerox presenteert Global Citizenship Report 2011



(Persbericht) Breukelen, 4 november 2011 Xerox heeft voor de zesde keer het Global Citizenship Report uitgebracht. Het rapport illustreert hoe de voortdurende innovatie van het bedrijf de belangrijkste pijlers ondersteunt: goed voor de klant, goed voor het bedrijf en goed voor de planeet.

Xerox gebruikt technologie om klanten te helpen bij het verminderen van hun carbon footprint, door toepassingen zoals managed print services, het verminderen van papiergebruik door digitale beeldbewerking, archivering en indexering. Ook ontwikkelde Xerox de vaste inkt (solid ink) technologie, die wordt gebruikt in de ColorQube machines. De cartridgevrije inkt resulteert in negentig procent minder afval en beperkt de effecten van de productie en het transport op het milieu aanzienlijk. Xerox verlaagde door nieuwe technologieën en streng energiebeleid haar eigen uitstoot van broeikasgassen met 31 procent ten opzichte van het niveau van 2002. Xerox helpt daarnaast wereldwijd gemeenten met het verminderen van files en daarmee de milieueffecten door middel van geautomatiseerde tolheffingsystemen, zoals de E-ZPass.

Xerox voorzitter en CEO Ursula Burns zegt in de brief aan de stakeholders: “Het nieuwe Xerox is beter gepositioneerd en ingericht om bedrijven te helpen de aarde beter achter te laten en bouwt aan organisaties die zichzelf kunnen onderhouden tot ver in de toekomst. Met onze diensten kunnen onze klanten geld besparen, de productiviteit en de klanttevredenheid verhogen en tegelijkertijd het energie- en papierverbruik verminderen.”

Focus op vier deelgebieden
Het Global Citizenship rapport is geschreven rond vier deelgebieden:
• Ondersteuning van de klant Xerox heeft na vijf opeenvolgende jaren gecertificeerd te zijn een plek gekregen in de ´Hall of Fame‘ in het J.D. Power and Associates Certified Technology Service & Support (CTSS) programma voor ´An Outstanding Customer Service Experience‘.
• Verbetering van de werkplek Xerox hecht veel waarde aan diversiteit en eerlijk ondernemerschap. Xerox biedt haar medewerkers innovatieve kanalen voor het generen van medewerkersfeedback, zoals de Voice of the Employee Survey, dat is gehouden in 37 landen.
• Behoud van de planeet Naast de reductie van de uitstoot van broeikasgassen heeft Xerox het watergebruik verminderd met meer dan 40 miljoen liter per jaar over haar wereldwijde vestigingen.
• Ondersteuning van de gemeenschap In de loop der jaren heeft het Xerox Community Involvement Program met 400.000 medewerkers meer dan 18.000 projecten ondersteund.

In september werd Xerox erkend in haar toewijding tot duurzame innovatie door de plaatsing in de Dow Jones Sustainability North America Index (DJSI North America). Deze lijst biedt een overzicht van leiders op het gebied van duurzaamheid en geeft beleggers de mogelijkheid bewust te kiezen voor bedrijven die milieu en sociale verantwoordelijkheden omarmen. Voor meer informatie over de inzet van Xerox voor duurzaamheid van het milieu, bezoek http://www.xerox.com/citizenship.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: