Op vrijdag 3 december bepaalt de Nederlandse
Hartstichting bij C1000 in Woerden het cholesterolgehalte van de
100.000ste consument. Rond 11.30 uur zal op feestelijke wijze deze
100.000ste consument, die meedoet aan deze unieke actie worden
onthaald.
Dit is het resultaat van het overweldigende succes van de
Nationale Cholesteroltest, die de Hartstichting de afgelopen tijd heeft
georganiseerd om heel Nederland bewust te maken van het persoonlijke
risicoprofiel voor hart- en vaatziekten en cholesterol als risicofactor
in het bijzonder.

In eerste instantie zou de Nationale Cholesteroltest plaatsvinden
in 300 supermarkten. De actie leidde tot zodanig grote belangstelling
en lange rijen in de supermarkt, dat de Cholesteroltest is uitgebreid
tot meer dan 500 supermarkten. Uit de eerste peiling blijkt dat de
Cholesteroltest gewaardeerd wordt met 8,9. Ook zien mensen de locatie
van de supermarkt als een gemakkelijke, laagdrempelige manier om een
indicatie te krijgen van het risicoprofiel en het cholesterolgehalte.
Gezien dit succes, de grote vraag en het feit dat er naar schatting nog
4 miljoen mensen een te hoog cholesterolgehalte heeft, gaat de
Hartstichting de mogelijkheden onderzoeken voor een vervolgactie.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular