Ook producenten van gezonde voeding moeten niet adverteren. De consument van nu scheidt haarfijn de 'neppers' van de 'echies'. Reclame is bij uitstek een
medium dat niet 'authentiek' meer is. Veel beter is het communicatiebudget aan
te wenden voor het organiseren van continue gebeurtenissen rondom gezonde
producten of diensten. Met die boodschap prikkelt Joseph Pine op 14 juni de
gasten van het congres [email protected] Work: Gezondheid als Marketinginstrument. De
Amerikaanse hoogleraar Pine is de wereldberoemde marketeer van de
'Experience Economy'.
Hoe kunnen duurzame ondernemingen hun gezonde of biologische producten tot
een betekenisvolle belevenis maken? Op die vraag krijgen de congresgangers op
14 juni antwoorden van Pine. Zijn nieuwste boek gaat over 'Authenticity'. Pine: 'Er
is een nieuwe consumentenwens ontstaan. De wens naar echtheid, geschreven
in kapitalen. In een wereld die steeds meer onwerkelijk wordt, laten consumenten
hun koopbeslissing afhangen van de vraag hoe oprecht ze het aanbod beleven.
Om het plat te zeggen: aanbiedingen moeten echt waar zijn.' Zeker tv-reclames
worden volgens Pine echter niet niet als onrealistisch beleefd. Adverteren is
daarom vrijwel- zinloos geworden, omdat bijna niemand meer de inhoud serieus
neemt. De thema s van nu zijn volgens Pine: transparantie en duurzaamheid en
een nieuwe relatie tot gezondheid.
Dat levert op het congres van P+ interessante vragen op. Hoe slim was het van de
Nederlandse overheid om miljoenen euro s te steken in de reclamecampagne
Biologisch, heel logisch? Het eerste boek van Pine was toen al uit. Had Max
Havelaar beter moeten weten, om met een dure advertentiecampage het imago
van de gecertificeerde koffie te verhogen?
Vervolgvraag: wat kunnen producenten van gezondheidsproducten dan doen?
Op dat antwoord moet nog even gewacht worden. In een congrespresentatie heeft
Pine al eens zijn bewondering getoond voor een boerderij, waar kinderen een
hele dag voor boer mogen spelen. 's Ochtends vroeg koeien melken, eten geven,
uitmesten, het land op... Om aan het einde van de dag ook nog eens met zakken
vol verse landbouwproducten naar huis te gaan. En dit alles tegen een entreeprijs
waar een pretpark jaloers op zou zijn.
'
bron:P+
Bekijk ook deze populaire persberichten
Popular
- Guus Meeuwis’ Groots Overzee concert dit jaar op Texel
- Gratis online meting organisatiecultuur
- Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan
- ATN Arab IPTV box: meer dan Arabische 500 TV zenders in HD-ready kwaliteit zonder schotel!
- Digital Yuan wordt beschouwd als “Hoogste Potentiële Opbrengst” Investering