Gebrek aan aandacht leidt tot klantverlies. Om bij te houden wanneer, door en met wie de laatste contacten zijn onderhouden is tijdrovend. Aandacht die niet gegeven wordt blijft onzichtbaar. Dit is een actueel probleem bij de inzet van CRM.
Om dit op te lossen heeft Archie Europe dit weekend in Lissabon de à¢â‚¬Å“Aandachtsmonitorà¢â‚¬ getoond aan haar klanten. Een nieuwe CRM-technologie om klantverloop tegen te gaan. Met dit instrument kun je in à©à©n oogopslag zien welke contacten er met een groep klanten tijdens een bepaalde periode zijn geweest.
Alle contactmomenten worden overzichtelijk en gedetailleerd weergegeven. Het is inzichtelijk welke medewerker wanneer, hoe en waarover contact gehad heeft met klanten. Of dat nu een telefoongesprek, email of ontmoeting op een beurs is. Alle contactdata met een groep relaties is volledig transparant voor iedereen met de juiste machtiging.
Je ziet hoelang er geen, weinig of juist te veel contact is geweest. En of dat overeenstemt met de omzet die de klant genereert. Doordat je ook ziet of er informatie bij de klant is bijgewerkt neemt de sociale controle onder de medewerkers op een positieve manier toe. Het leidt tot betere invoer in de database waardoor deze in waarde toeneemt.
De Aandachtsmonitor is ook handig als een medewerker bij een ander bedrijf gaat werken. Er hoeft niet gegraven te worden in de database om te kijken met welke klanten er contact geweest is. De monitor geeft een nauwkeurig overzicht van de contactmomenten zodat een nieuwe medewerker makkelijk ingewerkt kan worden.
Het management kan realtime zien welke aandacht de Sales-, Marketing en Service afdelingen geven aan een groep relaties en de individuele werknemer ziet precies wat er met zijn of haar relaties gebeurd is. Ideaal als je een paar dagen weg bent geweest of terugkomt van vakantie. In een paar minuten ben je op de hoogte van alle mutaties in je klantengroep.
De Aandachtsmonitor geeft direct antwoord op vragen als: Heeft mijn collega nog met mijn klant gebeld? Wanneer heeft de serviceafdeling een contactmoment gehad? Is het probleem opgelost? Wat stond er in de laatste email van de binnendienst aan de klant? Is er gereageerd op een mailing? Wordt er voldoende aandacht besteed aan mijn topklanten?
Website: http://www.archie.nl
Bron: EMEA Persberichten
Bekijk ook deze populaire persberichten
Trending
- Gratis online meting organisatiecultuur
- Open Zaanstad Darts in aantocht.
- Nieuw! Privacy & Data Protection in de praktijk
- Vergelijkings-website informeert ondernemers over financieringsopties
- ATN Arab IPTV box: meer dan Arabische 500 TV zenders in HD-ready kwaliteit zonder schotel!
- Oekraïense protesten breiden zich uit
- Cosmetica van De Dode Zee
- Mens & Relatie, voor man zoekt vrouw
- CIAG bv uit Gorinchem ondertekend 3 jarige B2B Aannemerij contract met Ziggo.
- Het belang van een goede matras
Popular
- Gratis online meting organisatiecultuur
- Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan
- T-Mobile wint de umlaut connect Mobile Benchmark Nederland
- Lancering profielensite Xseno.nl blijkt groot succes onder jongeren!
- Go-Tan introduceert met de Cook & Go nieuw kookconcept gezinnen en families
- Creatief met diamond painting
- Streeploze ramen met vakkundig glazenwasser
- Kiezen voor alles in één is veel voordeliger!
- Camera installatie voor optimale beveiliging
- ATN Arab IPTV box: meer dan Arabische 500 TV zenders in HD-ready kwaliteit zonder schotel!