Beeldend kunstenaar in crisistijd en de kunst van het overleven



In deze tijd van crisis in een kunstvijandig politiek klimaat, zijn veel beeldend kunstenaars op zoek naar wegen om te overleven. Veel beeldend kunstenaars hebben weinig weet van de commerciële markt en hebben geen idee hoe de marketing en pr. op een effectieve manier aan te pakken.

Praktische ondersteuning voor beeldend kunstenaars
De galerie speelt een grote rol in die marketingmogelijkheden, maar het is niet eenvoudig de juiste galerie te vinden. En het is ook niet eenvoudig om vervolgens de galeriehouder te overtuigen en te verleiden de kunstenaar en zijn werk op te nemen in zijn ´stal‘. Een juiste benadering en een goede presentatie zijn daarbij essentieel. Veel kunstenaars weten echter niet hoe research te doen, waar op te letten, welke vragen te stellen, hoe een contract op te stellen, etc. Kunst & Marketing|CadeauWerkplaats, www.cadeauwerkplaats.nl, geeft praktische, persoonlijke ondersteuning aan beeldend kunstenaars op het gebied van marketing en pr.

Hoe doe ik dat? Een galerie benaderen
Op basis van reeds gegeven adviezen aan leden, research en overleg heeft Kunst & Marketing|CadeauWerkplaats een stappenplan ontwikkeld dat in iedere situatie en door iedere beeldend kunstenaar toegepast kan worden als hij op zoek gaat naar een galerie. In deze - als e-boek uitgegeven - praktische handleiding, krijgt de kunstenaar in 14 stappen uitgelegd hoe de juiste galerie te vinden en hoe deze te benaderen. Dit Stappenplan is nu opgenomen in de bibliotheek van Kunst & Marketing|CadeauWerkplaats onder de titel: ´Hoe doe ik dat? Een galerie benaderen. Praktische handleiding in 14 stappen‘ en is daarmee nu ook beschikbaar voor leden met een gratis lidmaatschap en voor niet-leden.

...Het is een zeer waardevol e-book voor iedere kunstenaar die zich op professionele wijze wil en kan presenteren. Ook voor de doorgewinterden onder ons. Het is heel goed te gebruiken als naslagwerk en checklist voor evaluatie van vroegere akties op de kunstmarkt. Maar het is ook heel waardevol om een heel andere reden. Het kan voorkomen dat kunstenaars zo teleurgesteld raken en zo aan zichzelf gaan twijfelen dat ze het actief bewerken van de ´kunstmarkt‘ opgeven. Ik zou dit e-book willen bestempelen als onmisbaar. Robert Doesburg

...Het zijn zeer bruikbare tips en voor mij een eye opener. Zeker de moeite waard om aan te schaffen. Shirley Weiffenbach

Het eerste dat opvalt is de enorme degelijkheid en de grote betrokkenheid van jou. ... Het geheel ziet er bijzonder verzorgd uit, precies zoals je aanbeveelt aan de kunstenaar bij hun eigen presentatie. Het is een beetje overweldigend door de grote precisie en serieusheid. ...Ik vind de adviezen hoe je een gesprek in moet gaan heel praktisch en prima en ook de voorstellen voor mogelijke vragen. Carien Engelhard

...Onmisbaar voor aan-de-weg-timmerende kunstenaars in economisch moeilijke tijden!!! Else-Marie Vermolen

Hoe doe ik dat? Een galerie benaderen
Praktische handleiding in 14 stappen
Auteur: Hilde Salverda
Inhoud: 34 pag A4
Prijs: € 7,00
E: info@cadeauwerkplaats.nl
B: www.kunstenmarketing.nl
W: www.cadeauwerkplaats.nl

Website: http://www.cadeauwerkplaats.nl

Bron: EMEA Persberichten



, , , ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: