GRATIS MARKTINFORMATIE FOODSERVICEMARKT



Het Nederlands Kokspanel werkt zes keer per jaar mee aan een online onderzoek binnen diverse Foodservice segmenten. Aan het eerste online onderzoek, FoodServicePeil (FSP) Horeca 1 “Algemeen”, namen meer dan 250 chef-koks uit het online Horecapanel van Het Nederlands Kokspanel deel.
Foodinc. stelt de resultaten van deze eerste editie beschikbaar via Foodinc.nl. Men heeft wel een wachtwoord nodig om de gegevens te kunnen bekijken, maar er wordt gratis een login beschikbaar gesteld. Mail naar info@foodinc.nl voor gratis inloggevens.

De eerste editie behandelt algemene gegevens over de Horecamarkt: openingstijden, wisseling van menukaart, meest gelezen vakbladen en hoe de chef-kok het liefst benaderd wordt door voedingsmiddelenfabrikanten. Daaropvolgend wordt elke twee maanden een vervolgeditie online beschikbaar gesteld met de titels: “Voorgerecht”, “Hoofdgerecht”, “Nagerecht”, “Dranken” en “Vers vs. convenience”. In deze edities komen onder andere aan bod: gemiddelde besteding, soorten gerechten en trends & ontwikkelingen.

Door het continue karakter van het onderzoek ben je als marketingmanager in staat om op elk moment op je persoonlijke pagina markgegevens te bekijken. Het geeft direct inzicht in veranderende behoeften van consumenten en de daaruit voortvloeiende trends en ontwikkelingen die spelen binnen het Horecasegment. Downloaden en printen van afzonderlijke gegevens behoort tot de mogelijkheden, waardoor de gegevens makkelijk kunnen worden geïntegreerd in eigen plannen en presentaties. Het onderzoek is beschikbaar op abonnementsbasis, waardoor ook gegevens uit het verleden gemakkelijk terug te vinden zijn.

Het Nederlands Kokspanel heeft, naast het Horecapanel, ook (online)panels binnen de segmenten Instellingen, Cafetaria, Catering, Shops, Leisure en Bakkerij (Het Nederlands Bakkerspanel). Foodinc. geeft aan binnenkort ook binnen deze segmenten edities van FoodServicePeil beschikbaar te stellen. Meer informatie staat op Foodinc.nl.



Comments are closed.