Surinaamse chatcenter bedient Nederlandse consument



In de toekomst zullen steeds meer vragen van
consumenten aan Nederlandse ondernemingen via live chat in Suriname
worden afgehandeld. Dat verwachten oud-KPN'ers Dennis Spaan en Aldrin Ismail, managing
partners van Nedbound te Delft, die recentelijk een chatcenter in de
hoofdstad Paramaribo zijn begonnen.

Chatcenter Suriname
Voor Nederlandse bedrijven is Suriname naast Zuid-Afrika en Ierland een
gunstig investeringsgebied om Nederlandstalige callcenters te vestigen.
Suriname heeft naast de lage lonen als extra voordelen: het Nederlands
als de officiële taal en het tijdzoneverschil om in de avonduren de
Nederlandse consument ten volle te bedienen. "Bovendien is de
vriendelijke Surinamer bekend met de Nederlandse mentaliteit", aldus
Spaan.

Vanuit het nieuwe kantoor van Nedbound Suriname NV worden via live chat
op de website van een opdrachtgever zo'n tien Nederlandse online
klanten gelijktijdig geholpen door slechts drie Surinaamse medewerkers.
Vragen voor een bedrijf in de reisbranche lopen uiteen van
reisinformatie tot het reserveren van vluchten. Om in contact te treden
met het bedrijf grijpen websitebezoekers niet naar de telefoon, maar
drukken op een speciale chatknop zonder extra kosten. Medewerkers
kunnen meerdere chatdialogen tegelijk voeren, met als gevolg dat een
volgende klant niet meteen in de wachtrij komt en direct geholpen wordt
via een extra chatscherm. Daarnaast kan een medewerker een uitnodiging
sturen op het PC-scherm van de website bezoeker: "Goedendag! Heeft u
misschien interesse in de Sinterklaasaanbieding? Druk dan op OK.", om
deze vervolgens via live chat van de juiste informatie te voorzien en
de bezoeker een 'prettige shopping experience' te geven bij het online
winkelen.

Doordat bedrijven voortdurend op zoek zijn naar manieren hun online
omzet en service te vergroten en tevens kosten te besparen, voorspellen
beide directeuren een toenemende vraag van bedrijven naar Surinaamse
chatmedewerkers die Nederlandse consumenten zullen bedienen. Nedbound
is reeds in gesprek met andere potentiële opdrachtgevers. Ismail:
"Opdrachtgevers die nog niet gereed zijn voor Suriname helpen wij in
eerste instantie in het gebruik van live chat."

Bron: Nedbound



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: