(Persbericht) Uit onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de Top van het Nederlandse bedrijfsleven nauwelijks actief is op social media. LinkedIn is het populairste medium met een penetratiepercentage van 26%.
28% is actief
Van de Nederlandse CEO‘˜s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven is slechts 28% actief op social media.
LinkedIn wordt het meest gebruikt (26%), daarna volgen Facebook (6%), Hyves en Twitter (elk 1%).
Deze percentages steken schril af tegen de resultaten van een onderzoek van Forrester waaruit blijkt dat 79% van de Nederlanders op à©à©n meer social media een account heeft.
Vergelijken met de Amerikaanse CEO‘˜s
In de VS werd de deelname aan social media door CEO‘˜s van de Fortune 100 en de 100 snelst groeiende bedrijven volgens CNNMoney onderzocht.
De Nederlandse CEO‘˜s blijken iets actiever te zijn op social media. LinkedIn wordt slechts door 8% van de Amerikaanse CEO‘˜s gebruikt. De overige platformen worden in gelijke mate (niet) gebruikt.
Het lijkt erop dat CEO‘˜s niet overtuigd zijn van het nut van social media.
Bron: bericht op Managersonline.nl, 2 mei 2011
Post op het Klantinteractie Kenniscentrum