´s-Hertogenbosch, 01-10-2009

De meeste bedrijven hanteren omtrent haar verkoopbeleid nog steeds het klassieke verkoopmodel, waarbij de gouden regel geldt; vertrouwen is goed, controle is beter. De resultaten worden hands on bijgehouden, gemeten en geëvalueerd. Dit vereist vanzelfsprekend veel tijd en geld. Sterker nog, in de regel kan men juist stellen dat het hierdoor juist extra tijd en geld kost om verkoopteams aan te sturen. De managementstructuur is oud , er worden wekelijks veel vergadering gehouden, etc. De oorzaak hiervan is veelaal dat orderportefeuilles leeglopen,er te weinig nieuwe opdrachten en klanten binnenkomen, te lage kwartaalomzetten,etc. De accountmanager wordt hiervoor verantwoordelijk gesteld. Want de accountmanager is namelijk te allen tijde verantwoordelijk voor de omzet van zijn of haar klantenbestand. En dit is natuurlijk onterecht. Een verkoopteam bestaat per slot van rekening uit meerdere verkopers.

Dit is ook een algemeen pijnpunt waar de meeste verkoopteams van de dag mee kampen. De accountmanager is als ware het manusje van alles geworden en moet acquisitie en telemarketing er maar even bij doen. Terwijl acquisitie en het telemarketing de meeste tijd en focus vergt binnen het gehele verkoopproces. Voor alle duidelijkheid, een accountmanager is per slot van rekening een relatiemanager die door middel van relatiebeheer klanten en opdrachten binnenhaalt. Alles wat hieromheen valt zou intern verder afgehandeld moeten worden. Maar helaas is de realiteit anders. Door de accountmanager op te zadelen met extra verkoopactiviteiten en administratieve werkzaamheden ontstaat er een gebrek aan tijd en motivatie. Bovendien is zijn takenpakket dusdanig vergroot dat hij niet meer de nodige focus kan leggen op zijn relaties. Dit vraagt dus om een nieuwe en effectievere aanpak waardoor er weer een gezonde balans ontstaat in het verkoopproces.

Graag zouden wij u door middel van de onderstaande argumenten willen overtuigen waarom Sales Outsourcing wel effectief kan zijn. Hierbij geldt als uitgangspunt dat bedrijven bepaalde verkoopprocessen uitbesteden aan verkoopbureaus die hierin gespecialiseerd zijn.

à¢â‚¬¢externe verkoopbureaus lopen harder en hebben een hogere resultaatverplichting
à¢â‚¬¢motivatie en tijd problemen new business bij account manager in vaste dienst.
à¢â‚¬¢interne drempelvrees acquisitie en telemarketing
à¢â‚¬¢verkoopbureaus zijn hunters en accountmanagers zijn farmers
à¢â‚¬¢new business vraagt om focus. Verkoopbureaus zijn hierin gespecialiseerd.
à¢â‚¬¢succes is groter bij een planmatige en professionele aanpak door verkoopbureau
à¢â‚¬¢meer focus op de corebusiness en relatiemanagement door accountmanager
à¢â‚¬¢rust in de organisatie, geen ingrijpende verandering door new business acties
à¢â‚¬¢component van resultaatafhankelijke beloning verkoopbureaus
à¢â‚¬¢bij succes worden prospects klant en overdracht aan account manager.
à¢â‚¬¢verkoopbureaus hebben in de regel vaak een landelijke dekking
à¢â‚¬¢alle verkoopspecialismen in huis bij verkoopbureaus
à¢â‚¬¢à¢â‚¬à…“oude plannen en ideeën worden van de à¢â‚¬à…“plank gehaald en vermarkt door verkoopbureau
à¢â‚¬¢nieuwe klanten = extra omzet!

Wie hierover meer wilt weten kan contact opnemen met Bronkhorst Sales Solutions. Maar u kunt natuurlijk ook vrijblijvend een offerte opvragen.

Bronkhorst Sales Solutions
Het Wielsem 35
5231 BV ´s-Hertogenbosch
Telefoonnummer : 073-8509684
Mail : [email protected]
Web: http://www.bronkhorstsalessolutions.com

Website: http://www.bronkhorstsalessolutions.com

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular